Ik zit met een probleem. Ik heb 2 windows 2000 bakken waarvan de eerste 2 netwerk adapters heeft, één voor internet en de andere voor het netwerk. Voor hier een slotje op gaat komen wil ik eerst zeggen dat ik wel hier gezocht heb, maar kon helaas niet iets bruikbaars vinden.
PC1: Local Area Connection 1
TCP/IP, automatisch. Dit is de verbinding met het inet
Local Area Connection 2
TCP/IP, 192.168.0.1, 255.255.255.0
PC2: Local Area Connection 1
TCP/IP, 192.168.0.10, 255.255.255.0
Gateway, 192.168.0.1
PC's kunnen elkaar zien in het netwerk. So far so good.
Nu lees ik in de faq's en opmerkingen van anderen dat PC1 in het tabblad van sharing (Local Area Connection 2) het vinkje aan moet zetten. Nu krijg ik de volgende melding:
[ img ]http://bouma.dynip.com/~kasper/error_netwerk1.bmp[ /img ]
En dan:

Dus hij meld me dat het niet gaat werken. Ondertussen staat het vinkje wel aan, maar dan zijn alle instellingen naar de knoppen en internet krijg ik gewoon niet aan de praat op PC2. Enig idee hoe ik dit probleem van de 2e melding kan voorkomen/herstellen zodat ik gewoon mijn internet kan delen.
Ik heb alleen op PC1, Local Area Connection 1 en 2 en voor de rest niets.
PC1: Local Area Connection 1
TCP/IP, automatisch. Dit is de verbinding met het inet
Local Area Connection 2
TCP/IP, 192.168.0.1, 255.255.255.0
PC2: Local Area Connection 1
TCP/IP, 192.168.0.10, 255.255.255.0
Gateway, 192.168.0.1
PC's kunnen elkaar zien in het netwerk. So far so good.
Nu lees ik in de faq's en opmerkingen van anderen dat PC1 in het tabblad van sharing (Local Area Connection 2) het vinkje aan moet zetten. Nu krijg ik de volgende melding:
[ img ]http://bouma.dynip.com/~kasper/error_netwerk1.bmp[ /img ]
En dan:

Dus hij meld me dat het niet gaat werken. Ondertussen staat het vinkje wel aan, maar dan zijn alle instellingen naar de knoppen en internet krijg ik gewoon niet aan de praat op PC2. Enig idee hoe ik dit probleem van de 2e melding kan voorkomen/herstellen zodat ik gewoon mijn internet kan delen.
Ik heb alleen op PC1, Local Area Connection 1 en 2 en voor de rest niets.