Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Darkmode voor de Tweakers is down pagina

Pagina: 1
Acties:

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Topicstarter
Goedemiddag,

N.a.v. dit bericht met de screenshot van de Tweakers is down pagina en mijn reactie hier bij deze de officiële feature request om de "Tweakers is down" pagina ook een darkmode te geven.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:00

Reptile209

- gers -

Kill ik 'm hier nog een keertje O-). De server kan je alleen een darkmode pagina geven als hij je login kan vinden en je voorkeur voor dark/light mode kan uitlezen. En met een storingspagina weet je niet (zeker) of de DB werkt, plus dat je die pagina zo licht mogelijk wil houden omdat je niet weet wat er wel of niet zal werken.

Dus misschien zoals veel emails: scroll down for dark-mode :D

Zo scherp als een voetbal!

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Haha @Reptile209 ik las je eerdere reactie ook inderdaad.

Is zo iets echt alleen mogelijk met een DB?

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kan een webserver niet op de een of andere manier "zien" dat de browser op dark mode staat en de pagina daar op aanpassen? Korte Google-zoektocht bracht mij naar "prefers-color-scheme", kijkt Tweakers daar naar?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Raven schreef op donderdag 13 november 2025 @ 17:16:
Kan een webserver niet op de een of andere manier "zien" dat de browser op dark mode staat en de pagina daar op aanpassen? Korte Google-zoektocht bracht mij naar "prefers-color-scheme", kijkt Tweakers daar naar?
Volgens mij doen ze het nu vanuit de instellingen zelf, want ik heb niet alle sites op darkmode.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is geen directe gebruikersvoorkeur*. Als ik namelijk de site in een private venster open, is die gewoon donker omdat ik m'n browser op dark mode heb staan. Dat de foutpagina dit respecteert zou wel fijn zijn.

* Dit zeg ik omdat je natuurlijk je browser op licht kan hebben staan en de site op donker of vice versa.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Marvellanius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-11 07:36

Marvellanius

Devver
We kijken in principe ook al naar systeemvoorkeur - dit is ook te zien aan de instellingen ('Systeemvoorkeur gebruiken'), dit gebruikt de "prefers-color-scheme" media-query, wanneer er geen expliciete modus is gekozen.

Dit werkt inderdaad niet op de Tweakers is down pagina, gezien deze niet de reguliere set aan assets inlaad. Nou ben ik zelf van mening dat dit een leuke toevoeging is, maar zie dit niet snel prioriteit krijgen - de pagina is duidelijk zat, en misschien is het door de flashbang wel éxtra duidelijk dat er íets mis is ;)

• Meg
  • Niet online

Meg

Topicstarter
Marvellanius schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 10:57:
We kijken in principe ook al naar systeemvoorkeur - dit is ook te zien aan de instellingen ('Systeemvoorkeur gebruiken'), dit gebruikt inderdaad de "prefers-color-scheme" media-query, wanneer er geen expliciete modus is gekozen.

Dit werkt inderdaad niet op de Tweakers is down pagina, gezien deze niet de reguliere set aan assets inlaad. Nou ben ik zelf van mening dat dit een leuke toevoeging is, maar zie dit niet snel prioriteit krijgen - de pagina is duidelijk zat, en misschien is het door de flashbang wel éxtra duidelijk dat er íets mis is ;)
Eens, maar dan zou ik bij iemand die de browser altijd op darkmode heeft juist een witte pagina geven en andersom. 8)

Pagina: 1