Is Google Home significant dommer geworden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TV_NERD
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 29-11 12:49
Hoi,

Ik gebruik een paar Google Home speakers/schermpjes waar ik af en toe eens een commando naar roep. Ik heb een Philips Hue Bridge met Hue lampen, met daarop wat groepen, scenes en kamers.

Tot kort geleden riep ik tegen Google: "Hey Google, activate dimmed on the chandelier" en dan werd de "dimmed" scene voor de "chandelier" groep geactiveerd. Dit is in het Engels omdat ik in een meertalig huishouden woon.

Tegenwoordig houdt Google op met luisteren na: "Activate dimmed" en antwoord direct "I don't understand". Ik heb niet de kans om het volledig uit te spreken, vooral op de apparaten met een schermpje zie je dat het luisteren na het woord "dimmed" direct gestopt wordt.

Hebben meer mensen hier last van? Ik heb een workaround gevonden door te zeggen "Hey google, set the chandelier to dimmed", maar dit wordt te vaak verkeerd begrepen waardoor de lampen in die groep dan gedimd worden ipv dat de "dimmed" scene wordt geactiveerd.

Alle reacties

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:30
Komt ergens wel bekend voor. Hier levert zelfs een eenvoudig commando als "Hey Google, licht uit" al tot een probleem voor Google. Bij het schakelen van de lampen moet nu expliciet vertelt worden dat het om een lamp gaat, anders doet-ie niet.

Spel en typfouten voorbehouden

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-12 23:29

DukeBox

loves wheat smoothies

Het beste is om de ruimte naam (waar ook de google home in zit) voor het scene/device te zetten. De enige beperking is dat als je de scene in meerdere ruimtes hebt en een commando geeft aan een device in een ruimte zonder lampen, alle scenes/devices reageren. Dat laatste was vooral rottig als je bijv meer dan 1 hue bridge in huis hebt, je moest dan een keuze maken maar gelukkig is dat met de matter koppeling opgelost.

[ Voor 23% gewijzigd door DukeBox op 14-11-2025 18:31 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.