H265 stream omzetten naar H264

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nossie63
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07-12 12:32
Beste Tweakers,

Ik heb een Nivian NVS-IPC-0S2 ip camera. Deze heeft een h265 stream. Voor de Synology update kon ik met Surveillance Station gewoon beweging detecteren en nu omdat h265 codering niet meer wordt ondersteund registreert SS geen beweging meer en kan ik alleen nog 24/7 opnemen. Ook op de camera kan ik het niet aanpassen naar h264.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de h265 stream om te zetten, via proxmox, naar een h264 stream via een virtuele camera (geen idee of zoiets bestaat).

Ik heb gezocht naar dit en kom wel het eea tegen maar dat ziet er allemaal erg complex uit, zover reikt mijn kennis niet.

Ik heb een een Proxmox server met Home Assistant en Xpenology. Ik heb een Xpenology gemaakt van voor de update maar dan vraagt ie om software te installeren en dat lukt niet zonder Synology account. En volgens mij gaat een Xpenology met een Synology account niet zo goed samen. Maar stel dat ik een account aangemaak voor de Xpenology en ik krijg een ban, dan is dat toch alleen voor de Xpenology en niet voor een andere NAS in hetzelfde netwerk?

Maar het mooiste zou zijn als ik h265 simpel kan omzetten naar h264 en het zo te laten werken op mijn echte Synology NAS.

Ik hoor het wel.

Mvrgr.

Nossie

Alle reacties

• yay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:33

yay

De camera ondersteunt, volgens mij, rtsp en onvif. Je hebt hem nu op basis van onvif gekoppeld met Surveillance Station. Je zou rtsp kunnen overwege, maar dan eerst de h265 rtsp stream van de camera restreamen naar h264. VLC en ffmpeg kunnen dat er ziin ook tooltjes voor in een docker zoals MediaMTX.

Dan hou je Surveillance Station.

Je camera kan geen beweging detecteren?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:09
Je zou kunnen kijken of MotionEye de stream kan converteren.
Let wel op, dat kost processortijd.

De andere optie is om de camera de bewegingsdetectie te laten doen. Dat werkt nog wel.

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 13-11-2025 14:49 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Frigate is volgens mij een pakket dat dit ook kan, volgens mij kan dat ook overweg met x265. Een andere oplossing is ffmpeg installeren, maar zoiets blijft wel veel van de CPU vragen. Geen idee of een Synology NAS daar sterk genoeg voor is, geen idee wat voor specificaties de Proxmox machine heeft, maar als die een Intel CPU heeft, kun je wellicht iets offloaden dankzij Quick Sync, mits ffmpeg daar support voor heeft

[ Voor 65% gewijzigd door CH4OS op 14-11-2025 09:18 ]

• nossie63
yay schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:41:
De camera ondersteunt, volgens mij, rtsp en onvif. Je hebt hem nu op basis van onvif gekoppeld met Surveillance Station. Je zou rtsp kunnen overwege, maar dan eerst de h265 rtsp stream van de camera restreamen naar h264. VLC en ffmpeg kunnen dat er ziin ook tooltjes voor in een docker zoals MediaMTX.

Dan hou je Surveillance Station.

Je camera kan geen beweging detecteren?
Oké, en hoe gebruik ik dan bijvoorbeeld MediaMTX? Kan ik dat in Proxmox installeren, de stream opzoeken en dan de output instellen? Als het zo simpel zou zijn dan is dit de oplossing die ik zoek. Ja, de camera kan beweging detecteren maar dat werkt niet goed icm Surveillance Station
jeroen3 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 14:48:
Je zou kunnen kijken of MotionEye de stream kan converteren.
Let wel op, dat kost processortijd.

De andere optie is om de camera de bewegingsdetectie te laten doen. Dat werkt nog wel.
Ik heb al verschillende nvr's geprobeerd in Proxmox, installeren geen probleem maar ik krijg het gewoon niet aan de praat.
De camera doet idd zelf bewegingsdetectie maar Surveillance Station krijgt dit niet binnen, soms registreert SS een beweging maar daarna blijft dit actief en zie je in DS cam een constante melding.
CH4OS schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:57:
Frigate is volgens mij een pakket dat dit ook kan, volgens mij kan dat ook overweg met x265. Een andere oplossing is ffmpeg installeren, maar zoiets blijft wel veel van de CPU vragen. Geen idee of een Synology NAS daar sterk genoeg voor is, geen idee wat voor specificaties de Proxmox machine heeft, maar als die een Intel CPU heeft, kun je wellicht iets offloaden dankzij Quick Sync, mits ffmpeg daar support voor heeft
Ik heb Frigate ook geprobeerd maar ik krijg geen stream. Weet niet of het met Frigate was maar ik heb verschillende nvr's geprobeerd. De camera wordt automatisch gedecteerd maar het is niet gelukt om de stream zichtbaar te krijgen.

Ik baal er echt van want tot de update van Synology werkte het perfect.

Maar zou ik voor mijn virtuele Xpenology NAS een nieuw account aan kunnen maken? Of wordt ie dan direct geblokkeerd? En Heeft dat gevolgen voor mijn fysieke Synology NAS?

Ik hoop dat MediaMTX werkt voor mij en de stream door kan geven als h264

• jeroen3
Wat gaat er precies mis met MotionEye? Want dat is echt super simpel.
https://community-scripts...oxVE/scripts?id=motioneye
En dan kun je op linksboven naast de knop met de ||| klikken en een camera toevoegen.

Ik heb het net even geprobeert met mijn Dahua die h265 streamt. Ik vul de rtsp stream in, user/pw, kies UDP stream en hij re-streamt het als MJPG. Dat kost wel 20% CPU van mijn i3-6100T! (met motion uit 10%)

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 14-11-2025 17:55 ]

• nossie63
jeroen3 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:53:
Wat gaat er precies mis met MotionEye? Want dat is echt super simpel.
https://community-scripts...oxVE/scripts?id=motioneye
En dan kun je op linksboven naast de knop met de ||| klikken en een camera toevoegen.

Ik heb het net even geprobeert met mijn Dahua die h265 streamt. Ik vul de rtsp stream in, user/pw, kies UDP stream en hij re-streamt het als MJPG. Dat kost wel 20% CPU van mijn i3-6100T! (met motion uit 10%)
Ik heb MotionEye opnieuw geprobeerd, geïnstalleerd via bovenstaande script.

De camera wordt niet automatisch gevonden maar handmatig wel. Ik krijg een grijs scherm waarin ook data verbruik zichtbaar is maar geen beeld. Dit is zowel bij stream 0 (lage resolutie) als bij stream 1 (hoge resolutie)

Ik heb dezelfde streams meerdere keren geprobeerd met verschillende instellingen (oa. tcp udp) maar zonder gewenst resultaat.

En dat was bij andere software (oa Frigate) ook zo. Ik krijg in Home Assistant wel gewoon beeld en in Surveillance Station ook.

• jeroen3
Dat is gek, dan zou ffmpeg niet werken in de container.

Anyway, Ik denk dat je een andere camera moet kopen.
Pagina: 1