[iPhone] Macbook pakt geluid over, geeft t niet terug

Pagina: 1
Acties:

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 21:37
Mijn setup: iPhone 13, Airpods Pro, MacBook Pro.

De casus: ik bel met een Voip-app op mijn iPhone. Audio gaat via de Airpods. Als ik het geluid van mn laptop aan heb staan, en er komt *iets* dat geluid maakt (mail, slack, whatsapp, etc), dan valt t geluid van het telefoongesprek weg, en komt niet meer terug. Enige dat helpt is opnieuw bellen.

Het gebeurt ook als ik bv een teams sessie open heb, ondertussen iemand bel (voip) en dan de teams sessie sluit - gesprek uit mn oor verdwenen.

Is dit een bekend issue/ is er een manier om daar iets op in te stellen? B.v. dat de Voip-app altijd overruled oid?

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:40

talin

ES-MA

bluetooth connectie op de Macbook met AirPods verbreken en of vergeten?
nee er is geen mogelijkheid om de Voip-app leading te laten zijn, het is een app en blijkbaar heb je bij notificaties aangezet dat andere apps ook meldingen mogen laten horen, die zoeken de verbinding en daar is geen rangschikking in mogelijk.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:01
Volgens mij is alleen de Phone app of een paar erkende andere opties 'leading' genoeg om dit soort zaken te voorkomen, maar blijkbaar jouw VOIP app niet. Voor de MacBook/AirPods combinatie is jouw VOIP gesprek niets anders dan een stukje muziek, en dat wordt ook overruled door geluid op je MacBook.

Zoals gesuggereerd: op de MacBook de AirPods er uit gooien kan helpen.

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 21:37
Was ik al bang voor, maar had de hoop dat er nog iets in te stellen viel. Het gekke is dat 'ie niet altijd lijkt te doen, maar ik krijg er de vinger niet achter wanneer wel/ niet precies.

Het is ook prima dat er even een ping tussendoor komt, het issue is dat het gesprek daarna wegblijft.

Ik kan het mss nog wel eens proberen met een voip-app op m'n macbook, kijken hoe dat werkt.

Thanks voor de hulp in elk geval!