Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OPPO Find X9 & Find X9 Pro - Mega-accu’s en…

Pagina: 1
Acties:

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-11 13:17
Artikel: review: OPPO Find X9 & Find X9 Pro - Mega-accu’s en monstercamera’s
Maar ook: review: Xiaomi 15 en 15 Ultra - Kleine krachtpatser en ultracameraphone
Auteur: @Dennis de Vries

Het gebruik van "als geen ander".

Wellicht een andere uitdrukking voor gebruiken? Als zowel de Xiaomi als de Oppo vingerafdrukken aantrekken "als geen ander", dan kan ik hier wellicht een verbandje leggen :+

Xiaomi:
Op het Xiaomi-persevent hebben we met deze versie kunnen spelen en hoewel het design er prachtig uitziet, trekt het vingerafdrukken aan als geen ander.
Oppo:
Om de lens op de telefoon te bevestigen heb je het meegeleverde hoesje nodig, dat kwalitatief aanvoelt en vervaardigd lijkt te zijn uit aramidevezel. Wel trekt het vingerafdrukken aan als geen ander.

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-11 08:05

Dennis de Vries

Redacteur
@XelaRetak Technisch gezien heb je volkomen gelijk. Feit is wel dat het andere artikel dat je aanhaalt inmiddels 7 maanden oud is. In die zin weet ik dus niet hoe waardevol het is om dit nog aan te gaan passen, zeker omdat het figuurlijk taalgebruik is. Toch bedankt voor de heads-up!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:35
Een paar opmerkingen over dit artikel.

Over macrofotografie staat er:
Net zoals de meeste andere telefoons legt het duo standaard macrofoto's vast met de ultragroothoekcamera.
Volgens zowel de website van Oppo als verschillende andere reviews worden macrofotos vastgelegd met de 200MP tele-camera, welke een scherpstelafstand van 10 cm heeft. Weten jullie zeker dat de fotos gemaakt zijn met de ultragroothoekcamera?

Verder staat er:
daarnaast wisselen de telefoons ogenschijnlijk willekeurig van resolutie, waarschijnlijk gebaseerd op de hoeveelheid dynamisch bereik die de toestellen nodig denken te hebben voor de scène. Soms worden er foto's van 26 megapixel geschoten; andere keren hebben ze een resolutie van 50 megapixel.
Ook dit staat als feature beschreven in verschillende andere reviews en vrij summier op de Oppo website. Echter kan ik me voorstellen dat dit voor de consistentie van de fotos wat vreemd is en als willekeurig kan overkomen.

Edit: misschien even @Dennis de Vries taggen.

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-11 13:17
Dennis de Vries schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:23:
@XelaRetak Technisch gezien heb je volkomen gelijk. Feit is wel dat het andere artikel dat je aanhaalt inmiddels 7 maanden oud is. In die zin weet ik dus niet hoe waardevol het is om dit nog aan te gaan passen, zeker omdat het figuurlijk taalgebruik is. Toch bedankt voor de heads-up!
Ah, pardon, dat had ik helemaal niet opgemerkt, ik las de reviews toevallig kort na elkaar.