Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bitwarden gaan gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• amigob2
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-11 19:26
Ik heb een wens dat ik via Yubico Key (Bio) makkelijk ( maar veilig ) kan inloggen op sites op het internet
Ik heb ProtonPass die support het "wel" maar als je daar de eerste keer bent ingelogt met de Yubico Key hoef je dat niet meer te doen en wordt het op zo wel de smartphone en in brouwser extensie niet echt veilig
omdat dan alleen nog maar gekozen kan worden voor Geen login, met pin, of op android telefoon met biometrics van telefoon

Nu heb ik en accound aan gemaakt bij Bitwarden, en heb de yubico bio (FIDO2) toegevoegd als sleutel
Login op het internet moet dus nu met 2FA met de yubico key, en dat werkt.

Nu will ik dit ook in de bitwarden extensie in Brave, maar daar loop ik tegen het volgende aan
Heb voor de extensie "Allow access to file URLs" aangezet.

Maar als ik in de desktop app ( windows 10 ) "Allow browser integration" aan zet, kan ik "Unlock with biometrics" niet meer selecteren ( Greyed out )
En als ik "Allow browser integration" uit zet, kan ik wel "Unlock with biometrics" activeren maak dan krijg ik direct de melding

Awaiting confirmation from Desktop
Please confirm using biometrics in the Bitwarden desktop application to set up biometrics for browser.

Desktop application staat open ingelogt maar er gebeurt helemaal niks

Hoe kan ik mijn biwarden unlocken met de Yubico key in de extensie ( btw de desktop app laat mij ook niet de key gebruiken )

[ Voor 13% gewijzigd door amigob2 op 13-11-2025 09:57 ]

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:37
Je vraag / verhaal is een beetje lastig te volgen, maar zal mijn best doen voor een antwoord. Bij mijn weten kun je een yubikey als 2fa instellen en kun je er ook voor keizen dat dit je enige 2fa methode is. En dan werkt het op alle platformen waar ze yubikey als 2fa factor ondersteunen.

De vraag is, gebruik je de yubikey als OTP of als Webauthn oplossing. https://bitwarden.com/help/setup-two-step-login-yubikey/

De meeste veilige is de Webauthn versie, en is ook het advies van Bitwarden. Wel netjes van Bitwarden trouwens dat dit nu ook bij de gratis versie kan. Was vroeger een premium / betaalde optie.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:10
Volgens mij, als je wilt unlocken met biometrics op Windows, dan moet je "middel" ondersteunt worden door Windows Hello.
Volgens mij heeft Windows Hello geen ondersteuning voor Yubikey / FIDO, maar wel voor camera en evt vingerafdruk scanner.

Als je de vingerafdruk scanner OP je Yubikey Bio gebruikt, dan is dit in Windows een "hardware security key" en hoef je alleen je vingerafdruk te gebruiken en geen extra codes oid.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• amigob2
Ik ben er net ook achter gekomen dat dus de Yubico Bio keys. Echt gewoon veel te duur zijn voor de functionaliteit die ze bieden. Zo als GarbaGe zegt kun je hem dus niet voor login gebruiken
en zijn ze niet Windows hello competible. Waardoor je hem dus ook niet kunt gebruiken voor unlocken
van Bitwarden. Wel voor het inloggen op de server

De Yubico Bio wordt verkocht en heb net nog een duurdere BioPass K49 Pro bestelt
Daar wordt belooft dat die wel kan, maar 100% zeker weet ik het nog niet. De configuration video lijkt gebruik te maken van Windows enterprice met een domain server.
Hij is in iedere geval Windows Hello competible.

We gaan het zien. de Yubico site is hier echt onduidelijk over. Jammer
Ik blijf de Yubico NFC wel houden maar er wordt zeker niks meer gekocht van ze.
En waarom de Yubico Bio overal goed uit de test komt snap ik ook niet, want kwa functionaliteit loopt die ver achter op de concurentie

• amigob2
Heb de Feitian BioPass K49 Pro binnen en die werkt dus wel met Windows Hello
Gewoon inloggen in windows met alleen de key en vinger afdruk.
En unlock met biometrics werkt ook met Bitwarden
Kan dus wel, Yubikey wil het gewoon niet blijkbaar