Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Grote gaten in metalframe staanders - kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:00
Beste tweakers,

In mijn prefab bijgebouw (1-vloers, ~3m hoog) was in de fabriek te zien dat er grote gaten gemaakt zijn in de staanders, vermoedelijk om elektra leidingen door te voeren. Ze zijn echt bizar groot en kan me niet voorstellen dat dit zo stevig is. De staanders zijn aan beide zijde voorzien van OSB4.

Kunnen deze grote gaten naar jullie oordeel kwaad?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M95lCHKS4uXo4R4CrNm5E0AHkZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a6PRsATLBx632iztkKGyWyLp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door MWDKing op 13-11-2025 07:00 ]

Alle reacties

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 13:33

Croga

The Unreasonable Man

Niks mis mee lijkt me....
Die dingen zijn er om de OSB aan te bevestigen, niet om enige stevigheid te brengen. Het zijn geen dragende muren of zo.

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:23
Meer dan 50% vd hoogte kan kwaad. In deze situatie? Geen idee.

• MWDKing
Croga schreef op donderdag 13 november 2025 @ 07:05:
Niks mis mee lijkt me....
Die dingen zijn er om de OSB aan te bevestigen, niet om enige stevigheid te brengen. Het zijn geen dragende muren of zo.
OK. Maakt het nog iets uit dat het geen tussenwand is, maar de gevel? Mijn gevoel zegt dat ze zo makkelijk knikken, maar dat de OSB ervoor zorgt dat dat niet gebeurd.

• MWDKing
meenkdrie schreef op donderdag 13 november 2025 @ 07:06:
Meer dan 50% vd hoogte kan kwaad. In deze situatie? Geen idee.
Tja, dit is dan weer de volledige breedte :9

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:27
Knikken zal wel meevallen met die osb aan twee kanten, dat is wel stevig en zorgt dat het niet knikt. Heb je een bouwtekening? Als je zegt dit is een buitenmuur, er hoeft niet perse iets op te rusten waardoor hij draagkracht moet hebben. Lastig te zeggen zo.
Pagina: 1