Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 10 Edge opeens een locatie in rusland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:52
Hoi mijn vraag is,
Is bij jullie ook je Windows 'nieuws en weer' item, en in Edge ook opeens een locatie in Rusland?
Plaats Kurulingskoye?

Logboek zegt: Er is een onherstelbare fout opgetreden bij het maken van een TLS-referentie voor client. De interne foutstatus is 10013.

Ik heb in eigenschappen van internet (uitvoeren en dan inetcpl.cpl typen) bij geavanceerd, de SSL3.0 aan en TLS1.2 alleen aan staan
Rest staat uit
Ik weet TLS moet je niet meer gebruiken maar ik had TLS1.2 alleen nog nodig voor sommige verbindingen

Info van Microsoft
TLS-verbindingen (Transport Layer Security) kunnen mislukken of er kan een ti...

Aanvulling van Microsoft zelf; de gebeurtenis-ID 36871 zelf heeft geen substantiële impact op uw computer en kunt u dit foutbericht veilig negeren.
maar het stelt mij niet gerust tot nu toe

Dit alles op Windows 10 pro met verlengde updates van een jaar.

De oplossing is om SSL3.0 en de TLS te herstarten (run > inetcpl.cpl en dan ssl en tsl uitzetten, reboot windows en dan weer ssl en tls aanzetten en Windows weer een reboot geven, en daarna het netwerk te resetten, cmd admin > netsh int ip reset >netsh winsock reset >ipconfig /release >ipconfig /renew >ipconfig /flushdns. En dan kijken of het logboek weer dezelfde melding geeft.

Maar ik wacht nog even op antwoorden van andere gebruikers voordat ik alle bewijzen (wis)herstel. Kwas even benieuwd of jullie tweakers hier er ook last van hebben misschien.(of voor mij willen nakijken of het bij jullie ook voorkomt)

Mvg,
Mel33

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 11:51

nelizmastr

Goed wies kapot

Je moet SSL juist niet gebruiken, maar alleen TLS 1.2 of hoger. TLS is de opvolger van SSL.

Je locatie wordt vaak bepaald door je externe IP adres. Het kan zijn dat die ooit is gekocht door je provider bij een Russische, of door een fout in de GeoIP database.

I reject your reality and substitute my own

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
TLS 1.2 en TLS 1.3 aanzetten, de rest uit.
Je kunt op https://www.ssllabs.com/ssltest/viewMyClient.html testen of alles goed staat in je browser.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.