Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies M.2 SSD voor MSI B450-A Pro moederboard

Pagina: 1
Acties:

• Michel19761
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11 19:52
Beste Tweakers
Nu ik toch bezig ben mijn pc wat te upgraden dacht ik ook aan de toevoging van een M.2 SSD enkel is dit vrij nieuw voor mij.

Wat is jullie advies om toe te passen op een MSI B450-A Pro moederboard ?

Als het juist is kan ik een 1x M.2 (PCI-e 3.0 x4 + SATA) toepassen?

Zover ik zie is dat bv de WD black serie erg goed is?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Elke fysiek passende nvme (niet sata, daar win je geen performance mee) kun je gebruiken, ook al is het pcie 4.0 of 5.0, die kun je ook weer naar een volgend systeem meenemen :)

Qua merken is er genoeg keuze. De beste optie is een M.2 2280 SSD met een DRAM cache. Of dat WD, Samsung, Seagate of een ander merk is, is meer persoonlijke voorkeur of details in de specificatie. TLC NAND gaat langer mee dan QLC maar is iets duurder.

Kijk hier even rond en zoek wat leuks uit ;)

categorie: Interne SSD's

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Michel19761
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-11 19:52
nelizmastr schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:50:
Elke fysiek passende nvme (niet sata, daar win je geen performance mee) kun je gebruiken, ook al is het pcie 4.0 of 5.0, die kun je ook weer naar een volgend systeem meenemen :)

Qua merken is er genoeg keuze. De beste optie is een M.2 2280 SSD met een DRAM cache. Of dat WD, Samsung, Seagate of een ander merk is, is meer persoonlijke voorkeur of details in de specificatie. TLC NAND gaat langer mee dan QLC maar is iets duurder.

Kijk hier even rond en zoek wat leuks uit ;)

categorie: Interne SSD's
Top bedankt weer voor de snelle reactie en het uitzoeken!!! _/-\o_