Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vervanger MX Keys: modern, draadloos, programmeerbaar

Pagina: 1
Acties:

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hallo allemaal. Ik ben opzoek naar een toetsenbord ter vervanging van mijn MX Keys. Eigenlijk volstaat de MX Keys voor mij, echter een euvel zorgt voor dagelijks veel ergernis. Het toetsenbord gaat na 5 minuten in een slaapstand. Bij het wekken worden custom keys en toetsencombinaties niet doorgegeven. Erg lastig als je daar veel gebruik van maakt. Voorbeeld: programmeer een toets voor slaapstand => je drukt na 5 minuten het toetsenbord op de betreffende toets => toets doet compleet wat anders dan geprogrammeerd. Dit blijkt een "feature" te zijn volgens Logitech, geen bug. Voor mij onwerkbaar.

Waar ben ik naar opzoek:
- draadloos
- strak/modern uiterlijk
- zo stil mogelijke aanslagen
- lage travel toetsen
- programmeerbare toetsen
- niet een slaapstand die ik als irritant ervaar

Eigenlijk volstaat op het laatste punt na de MX Keys perfect. Ik vrees dat Logitech toetsenborden allemaal hetzelfde euvel hebben. Daarom is dit merk wellicht niet de juiste. Hebben jullie een idee naar welk merk of type ik kan kijken? Welk type switch is voor mij geschikt als ik iets zoek dat typt als de MX Keys (lage travel, weinig geluid)?

Dit zijn tot op heden de mogelijke opties:
uitvoering: Keychron K5 Max, RGB backlight, Hot Swappable, Gateron Low Profil...
uitvoering: Keychron K5 Max, RGB backlight, Gateron Low Profile 2.0 Red, Qwer...

Edit: de Keychron toetsenborden hebben blijkbaar hetzelfde euvel als de Logitech Keys toetsenborden: ze gaan in de slaapstand. Het ontwaken duurt enkele seconden. Deze slaapstand valt uit te zetten bij Keychron met een toetsencombinatie, echter wel tegen het offer van een zeer beperkte accutijd. Hooguit een dag of twee. Daarmee valt Keychron voor mij ook af.

De zoektoch blijft dus naar een draadloos toetsenbord dat niet in een slaapstand gaat met programmeerbare toetsen.

[ Voor 35% gewijzigd door wcduck op 13-11-2025 17:36 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.