Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Tomislav82
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 00:05
Hallo,

Heeft iemand een idee hoever Garmin en Samsung staan met hun bloeddrukmeting om de pols? (door middel van een manchet zoals Huawei momenteel al heeft). Zijn ze hier überhaupt mee bezig?

Samsung heeft wel iets van bloeddrukmeting (niet gecertificeerd) die je met een echte bloeddrukmeter moet ijken maar dit lijkt me toch verre van accuraat en betrouwbaar.

Ik ben voor mijn samsung gear s3 al een tijdje aan het uitkijken voor een nieuwe smartwatch en eigenlijk ook aan het wachten tot garmin of samsung met een dergelijke iets mee op de markt komt. Maar voorlopig zie ik maar niets passeren. Dit zou thans nog eens een vooruitgang, nieuwigheid en toevoeging zijn voor deze merken.
Ben ik aan het wachten op iets wat nooit gaat komen of kan ik mijn geduld best nog even op de proef stellen?

Iemand ergens iets horen waaien?

TJ

• BertX
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-11 21:05
Beschouw die bloeddrukmeting maar als een gimmick.
Bij de huisarts schuiven ze nog steeds zo'n band die opgeblazen wordt over je bovenarm.
Als je een normale bloeddruk hebt kan je naar een nietszeggend getal op een horloge kijken. Mensen met een hoge bloeddruk moeten toch echt met serieuze spullen aan de gang.

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-11 21:10
Als 'datageek' en bezitter van een Galaxy Watch Ultra, maak ik sporadisch gebruik van de bloeddrukmeter, maar inderdaad, het is eerder een gimmick.

Nu, over de nauwkeurigheid spreek ik me niet meteen negatief uit. Je moet idd initieel de bloeddrukmeter van het horloge calibreren tov een klassieke bloeddrukmeter met 'manchet'. Hiervoor heb ik me in de Action een goedkoper bloeddrukmeter aangeschaft (waarvan ik denk dat deze al bij al aanvaardbare resultaten oplevert).

Ik beschouw mezelf als relatief gezond, geen hyper-- of hypotensie gekend. 'k Geef 4x/jaar bloed, waar er steeds normale bloeddruk wordt vastgesteld door de dokter. Op dat vlak heb ik dus eigenlijk geen noodzaak om mijn bloeddruk regelmatig op te volgen. Trouwens, de meting van Samsung dient maandelijks opnieuw gecalibreerd te worden, waardoor ik eigenlijk evengoed m'n bloeddruk eens één keer per jaar zou kunnen controleren met die bloeddrukmeter vd Action.

[ Voor 18% gewijzigd door dvraemdo op 13-11-2025 21:06 ]

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-11 15:37
Let op! Mijn vader heeft zijn Galaxy Watch 8 terug gestuurd, voor de bloeddruk meeting is Samsung Health Monitor nodig. Deze app bestaat alleen voor Samsung telefoons.
Dat wordt nergens netjes uitgelegd, eigenlijk misleidende reclame.

Zijn Huawei D2 komt vandaag. Deze heeft een opblaasbaar bandje en maakt een accurate meting. Het ecosysteem van dit horloge is verder beperkt, maar daar geeft hij niet om.

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:44
Garmin heeft ook al een bloeddrukmeter voor om je arm zodat je de data wel beschikbaar heb in de Garmin Connect app.
https://www.garmin.com/nl-NL/p/716808/

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Nu online
Bloeddruk meten komt best nauwkeurig, ook met een echte bloeddrukmeter. De bloeddruk kan over de dag ook variëren.
Ik zou de bloeddruk met een smartwatch gemeten dan ook niet al te serieus nemen.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11 19:35
Tomislav82 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 20:57:
Hallo,

Heeft iemand een idee hoever Garmin en Samsung staan met hun bloeddrukmeting om de pols? (door middel van een manchet zoals Huawei momenteel al heeft). Zijn ze hier überhaupt mee bezig?

Samsung heeft wel iets van bloeddrukmeting (niet gecertificeerd) die je met een echte bloeddrukmeter moet ijken maar dit lijkt me toch verre van accuraat en betrouwbaar.

Ik ben voor mijn samsung gear s3 al een tijdje aan het uitkijken voor een nieuwe smartwatch en eigenlijk ook aan het wachten tot garmin of samsung met een dergelijke iets mee op de markt komt. Maar voorlopig zie ik maar niets passeren. Dit zou thans nog eens een vooruitgang, nieuwigheid en toevoeging zijn voor deze merken.
Ben ik aan het wachten op iets wat nooit gaat komen of kan ik mijn geduld best nog even op de proef stellen?

Iemand ergens iets horen waaien?
Nee, niets horen waaien, en ook de regels zijn lastig rondom wat officieel mag in veel landen wat niet echt helpt.

De vraag is echter, wat heb je echt nodig. De basis functies die er nu al in zitten geven een indicatie. Nee, het is niet 100 procent naukeurig, maar is dat wat je nodig hebt?
Heb je echt naukeurig nodig, neem iets wat de hartstichting aanraad, en accepteer dat je het om je arm moet doen.

• Tomislav82
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 00:05
Ik heb niet echt een bloeddrukmeting nodig maar ik vond het wel het wachten waard moesten ze ermee bezig zijn.
Nu kan ik moeilijk kiezen tussen welke smartwatch ik eventueel zou willen ipv gear s3.
Deze optie zou er mij mss mee kunnen helpen een keuze te maken.
Maar als de opvolgers van de samsung ultra of de samsung fenix 8 niks nieuws te bieden hebben, weet ik niet waarop ik nog moet wachten 😊

TJ

Pagina: 1