Toon posts:

Intranet zoekmachine op basis van Index server?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enige jaren hebben wij een intranet met daarop diverse Access databases, PDF, Word documenten, Excel sheets etc. Nu is het de bedoeling dat er een zoekmachine gebouwd wordt of een bestaande die op keywords binnen al deze documenten kan zoeken en automatisch indexeert.
Nu kan je zoiets dergelijks natuurlijk zelf te bouwen in asp of coldfusion. Maar het zou volgens mij ook kunnen via een pakket als Microsoft Index Server (onderdeel van Option pack NT) of Site Server. Dat hebben we namelijk al in huis.
Het probleem is dat er weinig tot geen goede informatie over deze pakketten beschikbaar is. Heeft iemand ervaring met deze pakketten en/of bruikbare informatie/handleiding?
Of weet je misschien een betere oplossing?

Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

Verwijderd

Misschien heb je hier iets aan:
Learn more about Index Server!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! Daar kan ik alvast wat mee.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe zit het dan bijv. met Site Server? Wat kun je daarmee? Zijn er voordelen tov Index server?

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 10:42 schreef Student het volgende:
Maar hoe zit het dan bijv. met Site Server? Wat kun je daarmee? Zijn er voordelen tov Index server?
Concrete ervaring heb ik niet, maar via microsoft.com kom je op de site van Site Server. Wellicht dat je daar wat concrete verschillen kan achterhalen.

Verwijderd

Crosspost. Zie ook [topic=231806/1/25].

Verwijderd

Hoi,

Zelf heb ik index-server geimplementeerd in een website en geinstalleerd op een webserver. Heb je een specifiekere vraag post die dan, dan probeer ik die te antwoorden

Verwijderd

Topicstarter
Nou, inmiddels is het pakket op de NT server geinstalleerd. Maar nu beginnen de problemen, want hoe zit het precies met die catalogs? Hoe installeer je die? Wat moet je allemaal nog meer installen in IIS?
Misschien dat jij ergens een goed stappenplan hebt liggen of een FAQ of iets dergelijks?

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 08:15
mischien is sharepoint iets voor jullie organisatie? Bevat de functionaliteit die je vraagt.

http://www.microsoft.com/sharepoint/portalserver.asp

dit is overigens de eerste versie inclusief mogelijke kinderziektes

Verwijderd

Ga in ieder geval niet in coldfusion aan de slag dat hebben wij bij ons op het werk ook en het is echt een ramp om dit te onderhouden :r

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het bijv. ook mogelijk om zoekacties op verschillende catalogs uit te voeren? En hoe je dat dan? Is het ook mogelijk om bijv. aan te geven op welke files index server wel moet zoeken en op welke niet, zoals bijv. asp?

Alvast bedankt!

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-08 14:19
Met coldfusion 4 & 5 kan je via Verity doen wat je wilt. Kijk in de handleiding hoe je het moet gebruiken, het is niet zo moeilijk.
Op vrijdag 21 september 2001 11:18 schreef timonx het volgende:
Ga in ieder geval niet in coldfusion aan de slag dat hebben wij bij ons op het werk ook en het is echt een ramp om dit te onderhouden :r
Onderhoud van coldfusion is er bijna niet. Ik doe onderhoud voor 5 server met coldfusion en je bent meer bezig met NT of 2000 dan met coldfusion.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Op vrijdag 21 september 2001 11:18 schreef timonx het volgende:
I beg to disagree. Ik kan een hoop redenen bedenken om niet met ColdFusion aan de slag te gaan. Bijvoorbeeld dat je er een forse server voor nodig hebt. Of dat het qua aanschaf nogal prijzig is. Maar als je een beetje verstand van zaken hebt dan is het een eitje om ColdFusion te onderhouden.

Als je al CF hebt gebruik het dan, anders alleen je het bijbehorende budget hebt.
Pagina: 1