Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• Shatters
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-11 01:56
Ik zoek een?
Android tablet van 10+ inch om aan de muur te bevestigen.

Wat is je budget?
Als het onder de 200 blijft voor kabel, wallmount en tablet zou dat mooi zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De tablet gaat aan de muur bevestigd worden om vervolgens mijn Home Assistent dashboard voor de woonkamer op te draaien. Het is nog WIP, maar komt er ongeveer zo uit te zien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oxsgl4p8meszoQR-SEqlDwALn1E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zJPTH9FJxiSPo7u0mjPguyps.png?f=fotoalbum_large

Aan de achterkant van deze muur zit de meterkast, dus mijn idee is om achter de tablet een gaatje te boren voor de kabel zodat ik deze vanuit de meterkast kan opladen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Na aardig wat zoekwerk zit ik hieraan te denken:
- Wallmount - https://mbmounts.com/prod...ameless-tablet-wall-mount
- Kabel - https://nl.aliexpress.com/item/1005005371613824.html en dan de Haakse USB C naar normale USB C van 1m.
- Tablet - uitvoering: Samsung Galaxy Tab A9+ 2023, WiFi, 4GB ram, 64GB opslag Grijs

Welke vragen heb je hier nog over?
1. Wallmount: op het gebied van wallmounts zie ik vooral veel opties van 200+ euro, wat ik persoonlijk belachelijk vind voor een paar stukken plastic. Deze mount met magneten ziet er nog redelijk stabiel uit, maar verbergt helaas niet de oplaadkabel. Misschien zijn er mensen met nog andere suggesties? Of pak ik gewoon dubbelzijdige tape en zie ik over 5 a 10 jaar wel hoe ik het van de muur af krijg?

2. Kabel: Ik zoek een zo klein mogelijke haakse USB C kabel zodat je deze minimaal uitsteekt. Daarna verdwijnt de kabel onder de tablet, en daarachter gaat deze naar de meterkast om daar de stroom vandaan te halen. Hiervoor zou het mooi zijn als de kabel 1m+ is, maar ik vind daar alleen enigszins betaalbare opties voor op ali, wat ik dan niet weer 100% vertrouw qua kwaliteit. Misschien zit ik op de verkeerde termen te zoeken?

3. Qua tablet lijkt mij de uitvoering: Samsung Galaxy Tab A9+ 2023, WiFi, 4GB ram, 64GB opslag Grijs een goede optie. 4gb ram, 90hz scherm, aardige processor en nog een tijdje updates beschikbaar. Andere opties die interessant leken zijn
- uitvoering: Lenovo Tab Wi-Fi, 4GB ram, 64GB opslag Grijs
- uitvoering: Lenovo Tab M11 (ZADA0134SE), incl pen Grijs
Maar als iemand nog een beter idee heeft (of een goede black friday aanbieding) voor een goedkope 10+ inch tablet dan hoor ik dat graag.

En als iemand anders ervaringen heeft met een HA muur tablet hoor ik ook graag jullie ervaringen.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Voor de wallmount, je kunt ook een hoesje kopen en die aan de muur schroeven en de tablet erna erin klikken.
Voordeel is dat de tablet ook makkelijker tussentijds eraf kan als je onderhoud wil / moet plegen.

• Shatters
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-11 01:56
swhnld schreef op donderdag 13 november 2025 @ 23:03:
Voor de wallmount, je kunt ook een hoesje kopen en die aan de muur schroeven en de tablet erna erin klikken.
Voordeel is dat de tablet ook makkelijker tussentijds eraf kan als je onderhoud wil / moet plegen.
Dat is geen verkeerd idee inderdaad, even kijken wat voor soort hoesjes daar het meest geschikt voor zijn. Thanks!