Ik heb al een search gedaan, maar ben niks tegengekomen over een vergelijking tussen deze twee fikkers. Ik ga een nieuwe kopen, mijn Plextor heeft het veel te snel begeven
en ik moet dus een nieuwe hebben. Duidelijk geen plextor meer
. Maar ff to the point, welke van deze twee fikkers is beter?
Verwijderd
Ik zelf heb de tweede 
Het is een hele goede en snelle brander voor een leuk bedragje
Dus ik zou zeggen Lite-on is wel goed.
En is ook nog burn-proof
Het is een hele goede en snelle brander voor een leuk bedragje
Dus ik zou zeggen Lite-on is wel goed.
En is ook nog burn-proof
Verwijderd
Laten we heel eerlijk zijn, het is ook vaak een kwestie van geluk hebben. Ik heb zon beetje met al mn hardware pech gehad behalve met mn branders. Ik brand vrij intensief, maar als ik tegen iemand zeg dat ik met een 3610 philips 1100 cds heb gebrand staan ze me uit te lachen. Met diezelfde plextor heb ik inmiddels ook honderden cds gebrandt en nog geen last gehad... Ik hoor van Liteon goeie verhalen, maar zeker ook van plextor. Die Liteon 24 speed is super, maar omdat ik weet dat ik niets anders wil dan de kwaliteit van mijn plextor 12 speed zal ik even geen behoefte hebben aan anderen. Ik kan je allebei aanraden...
Heb zelf de lite-on 12x10x40 omdat deze SD2 kan kopieren en 8MB buffer heeft (naast ook nog een burnproof techniek).
Als SD2 niet zo belangrijk is zou je ook kunnen kijken naar de 16x.
Zelf vond ik het prijsverschil 80,-/100,- te groot om van 12x -> 16x te gaan: zijn toch weer zo'n 75-90 cdrs die ik daarvoor kan kopen, en kwa tijd scheelt het 1-1,5 minuut oid.
Had hiervoor een Aopen 9420 (eigenlijk Ricoh) brander, maar die werd na 2 jaar kieskeurig: brakke that's writes
wilde hij niet meer branden (andere cdrs wel). Terwijl m'n lite-on ze op 12x deed zonder problemen. En 12x is een verademing na 4x (en 2x) writers.
Als SD2 niet zo belangrijk is zou je ook kunnen kijken naar de 16x.
Zelf vond ik het prijsverschil 80,-/100,- te groot om van 12x -> 16x te gaan: zijn toch weer zo'n 75-90 cdrs die ik daarvoor kan kopen, en kwa tijd scheelt het 1-1,5 minuut oid.
Had hiervoor een Aopen 9420 (eigenlijk Ricoh) brander, maar die werd na 2 jaar kieskeurig: brakke that's writes
*insert signature here
Had ik al gezien, staat de aopen justlink niet tussen. Op hardwareinfo staat echter wel los een review van de Aopen waar hij een bronze award krijgt.
Verwijderd
Qua kwaliteit zal het niet zoveel uitmaken denk ik. Zoals al eerder is geschreven moet je maar net geluk hebben met je brander. Ik heb vroeger met de beruchte Philips 3610 ook erg veel cd'tjes gebrand, en nog nooit is er 1 mislukt. Brandertje doet het nog steeds prima, en doet nu trouw dienst in de computer van m'n vader.
Maar welke brander nu te kiezen ? Als je DAE (digital audio extraction) belangrijk vindt, zou ik zeker voor de Aopen gaan. DAE doet de Aopen echt absoluut foutloos, en ook nog eens lekker snel (gem. 23x ofzo). In reviews over de LiteOn heb ik gelezen dat deze nog weleens een foutje wil maken met DAE. Als dit niet belangrijk is, maakt het naar mijn idee niet zoveel uit.
Voor een uitgebreide (en goede) review van de Aopen, zie:
http://www.cdrlabs.com/review.php3?reviewid=29
Een goeie review van de Liteon kan ik zo snel niet vinden. (wie helpt even ?)
Maar welke brander nu te kiezen ? Als je DAE (digital audio extraction) belangrijk vindt, zou ik zeker voor de Aopen gaan. DAE doet de Aopen echt absoluut foutloos, en ook nog eens lekker snel (gem. 23x ofzo). In reviews over de LiteOn heb ik gelezen dat deze nog weleens een foutje wil maken met DAE. Als dit niet belangrijk is, maakt het naar mijn idee niet zoveel uit.
Voor een uitgebreide (en goede) review van de Aopen, zie:
http://www.cdrlabs.com/review.php3?reviewid=29
Een goeie review van de Liteon kan ik zo snel niet vinden. (wie helpt even ?)
Verwijderd
Ik heb de A-open crw1232pro. En tot nu toe doet ie ut perfect! Maarja, ik heb um nog geen week.
Het is de Aopen geworden. Voor de lite-on zou ik naar funprice moeten en die Aopen kon ik op de universiteit kopen. Daar Funprice een kl0te zaak is, is de keuze gevallen op de uni. Ik lees hier immers niet echt dat er een grote vookeur bestaat voor een van de twee. Nog bedankt voor de reacties.
Pagina: 1