[Flash] vectors tweenen

Pagina: 1
Acties:

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
GoT,

Heb een .EPS van een logo van een klant van ons. Het gaat om een grote olifant. Deze is opgebouwd uit lijnen, geen vlakken.

De klant wil dat deze olifant het beeld in komt lopen en vervolgens de bedrijsnaam over zijn rug heen "spuit".

Hoe kan ik zorgen dat die olifant vloeiend gaat lopen en hoe kan ik dat het handigst aanpakken m.b.t. tot die lijnen? Is er een manier om die lijnen makkelijk te weenen?

Of moet ik alle lijnen afzonderlijk met -add blank keyframe- erin gaan poetsen ?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 12:02
Frame voor frame helaas.
Uiteraard doe je dit maar voor 1 stap en vervolgens laat je de movie loopen. succes!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:16
Op woensdag 19 september 2001 10:17 schreef Kawa het volgende:
Frame voor frame helaas.
Uiteraard doe je dit maar voor 1 stap en vervolgens laat je de movie loopen. succes!
Hmm.. dat is wel behoorlijk schraal. Maar ja, als er niks anders opzit zal ik wel moeten :'(

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

je zou ook stukken kunnen shape tweenen mbv shapehints (ctrl+alt+h aan begin van tween, of modify-transform-shapehint).

Verder helpt onion skin erg goed bij het keyframen. is 1 van de knopjes links onderaan bij je timeline.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
In stukken knippen en bijvoorbeeld benen aparte movieclip maken......dan kan je die onafhankelijk van rest van lichaam aansturen.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

het blijft frame voor frame animatie, ook als je hem in stukken hakt (arme ollie :( )

suc7

Stoer; Marduq

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 18:08

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op woensdag 19 september 2001 10:02 schreef willem169 het volgende:

De klant wil dat deze olifant het beeld in komt lopen en vervolgens de bedrijsnaam over zijn rug heen "spuit".
hé bah, hoe krijg je dat nou een beetje praktisch en mooi?

je zou als je een filmpje hebt van een wandelende olifant kijken of je dat kunt tracen (meen dat daar een wel goed prog voor is, after effects of http://www.wildform.com/flix/)
er is ook een beroemde flash-site op gebaseerd bureau hette iets van inmedia.com ofzo [edit: = egomedia.com, thanxs oh,when: ik moet maar eens nieuw geheugen bijkopen]

verder als je echt wilt animeren moet je dus elementen opbreken de benen, maar als je echt een goede olifant wilt animeren (junglebook!) moet je ook de gewrichten bbovenop zn rug meenemen.

je kunt het opspuiten van het logo (gatsie) wel oplossen met een tween vanuit een watervorm naar het logo toe.

vervolgens de losse elementen in elkaar schuiven (wandelende olifant, slurf naar boven en opspuiten logo)

zou er zeker 75-100 uur offreren voor zo'n nutteloos en waarschijnlijk slecht functionerend (irriterend, afleidend) element

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

[b]
Klinkt heel erg 'canal+' om 2 uur 's nachts :)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op woensdag 19 september 2001 13:36 schreef RM-rf het volgende:

...er is ook een beroemde flash-site op gebaseerd bureau hette iets van inmedia.com ofzo...
Egomedia

:)

"You're only as good, as what you did last week."

Pagina: 1