Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-11 15:19
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Muurbeugel die draaibaar is en het liefst zo dicht op de muur bevestigd is bij ingeklapte stand.

Wat is je budget?
Zo min mogelijk, de tv koste me al een rib uit mn lijf.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Als we op de stoel zitten willen we de tv kunnen draaien zodat die beter gericht is bijv tijden gamen. Verder zal die plat tegen de muur zitten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Vogel steunen maar die zijn allemaal 160+ dat vind ik echt overkill
Samsung Full motion slim fit (16B versie), alleen lees ik daar gemixte reacties over, slecht leverbaar (niet meer verkocht door samsung en winkels hebben nagenoeg geen voorraad)

Nu twijfel ik over de https://www.bol.com/nl/nl...l-zwart/9300000183746620/

Welke vragen heb je hier nog over?
Bij de muurbeugels is het een beetje het wilde westen, de 40 euro van Nedis lijkt to good to be true, maar de 200+ van vogel lijkt zwaar overpriced.
Ik vermoed dat de nedis van mindere installatiegemakken voorzien is maar daar is de prijs ook naar.
Iemand bekend met Nedis (of een ander budget merk?)

EDIT: Coolblue zegt in de klantenservice chat:

Ik zie dat wij geen geschikte muurbeugels verkopen voor deze TV. Nu snap ik dat je hem graag wilt ophangen alleen wil ik je dat afraden bij OLED TV's die gaan daar namelijk best snel kapot aan.

dit is voor het eerst dat ik dit hoor?

[ Voor 8% gewijzigd door mxmemx op 12-11-2025 13:28 ]

Beste antwoord (via mxmemx op 14-11-2025 08:46)

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-11 18:10
Heb je zo'n Vogels wallmount wel eens in actie gezien? Ze zijn inderdaad een stukje duurder maar dat maken ze echt goed in gebruiksgemak, levensduur en after sales.

De bewegende wall mounts van Vogels zijn zo ontzettend soepel in gebruik, maar echt retestevig.

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Alle reacties

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Coolblue klantenservice verkoopt je een broodje aap. Elke TV met VESA schroefgaten is op te hangen. OLEDs zijn juist top om op te hangen, je 77" Samsung OLED is ondanks z'n formaat namelijk slechts 28kg. Die hang je met 4x Fischer Duopower 6x50 pluggen met gemak op aan een betonnen muur. Je moet ze alleen voorzichtig ophangen omdat de panelen erg dun/kwetsbaar zijn.

De Nedis lijkt mij een prima, simpele muurbeugel als je echt graag de TV wil kunnen draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 12-11-2025 13:36 ]

• mxmemx
stin00 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:35:
Coolblue klantenservice verkoopt je een broodje aap. Elke TV met VESA schroefgaten is op te hangen. OLEDs zijn juist top om op te hangen, je 77" Samsung OLED is ondanks z'n formaat namelijk slechts 28kg. Die hang je met 4x Fischer Duopower 6x50 pluggen met gemak op aan een betonnen muur. Je moet ze alleen voorzichtig ophangen omdat de panelen erg dun/kwetsbaar zijn.

De Nedis lijkt mij een prima, simpele muurbeugel als je echt graag de TV wil kunnen draaien.
Ja dat vernoeden had ik ook!
Zou je zelf de nedis aanraden of eerder iets meer betalen voor x merk?

Acties:
  • Beste antwoord

• Schizo007nl
Heb je zo'n Vogels wallmount wel eens in actie gezien? Ze zijn inderdaad een stukje duurder maar dat maken ze echt goed in gebruiksgemak, levensduur en after sales.

De bewegende wall mounts van Vogels zijn zo ontzettend soepel in gebruik, maar echt retestevig.

• mxmemx
Schizo007nl schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:17:

Nee nog nooit, geldt dit voor zowel de comfort als deluxe range? Ik was bang met de vogel dat die behoorlijk ver uit de muur zou komen in "parkeer" stand

• mxmemx
@Schizo007nl @stin00 Ik ben overgehaald voor de TVM 3665 van Vogels. Toch met oog op duurzaamheid en gebruiksgemak en door schizo zn commentaar toch nagedacht wat belangrijker is, 100 euro besparen met risico op schade/irritatie, of gewoon in 1x goed doen. Thanks!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:41

fcs

mxmemx schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:34:
@Schizo007nl @stin00 Ik ben overgehaald voor de TVM 3665 van Vogels. Toch met ook op duurzaamheid en gebruiksgemak en door schizo zn commentaar toch nagedacht wat belangrijker is 100 euro besparen met risico op schade/irritatie of gewoon 1x goed doen. Thanks!
Ik kan je inderdaad de vogel muur beugels aanraden. Heb een OLED 55" van samsung, die nu plat aan de muur staat, met een vogel ophang beugel.
Later gaat het naar mijn hoofd woning, in de woonkamer, en ook daar heb ik gekozen voor een vogel muur beugel die kan draaien. Ja, ze zijn stukke duurder, maar wil niet dat de tv van de muur donderd of moeilijker is om op te hangen.

TV hangt nu vrolijk meer dan 2 jaar aan de muur. geen enkele issue gehad. Ze zijn ook makkelijk met 2 personen te verwijderen en weer terug te zeten mocht er later kabels bij moeten (als die plat tegen de muur staat). met de draai beugel gaat dat nog makkelijker.

• mxmemx
fcs schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 08:49:
[...]

Ik kan je inderdaad de vogel muur beugels aanraden. Heb een OLED 55" van samsung, die nu plat aan de muur staat, met een vogel ophang beugel.
Later gaat het naar mijn hoofd woning, in de woonkamer, en ook daar heb ik gekozen voor een vogel muur beugel die kan draaien. Ja, ze zijn stukke duurder, maar wil niet dat de tv van de muur donderd of moeilijker is om op te hangen.

TV hangt nu vrolijk meer dan 2 jaar aan de muur. geen enkele issue gehad. Ze zijn ook makkelijk met 2 personen te verwijderen en weer terug te zeten mocht er later kabels bij moeten (als die plat tegen de muur staat). met de draai beugel gaat dat nog makkelijker.
Jaa precies, hellotv probeerde het huismerk aan te smeren met het commentaar "vogels gaan naar verloop van tijd doorhangen" en op dat moment wist ik dat ik voor de vogels moest gaan, want ik heb heel reddit en tweakers afgezocht en niemand heeft ooit iets over doorhangen gezegd

• Schizo007nl
Ik hoop dat je veel plezier gaat beleven van je TVM3665 , prachtige beugel en mocht je ooit problemen krijgen met je Vogels wallmount dan ben ik er van overtuigd dat Vogels je goed gaat helpen.

• mxmemx
Schizo007nl schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 09:22:
Ik hoop dat je veel plezier gaat beleven van je TVM3665 , prachtige beugel en mocht je ooit problemen krijgen met je Vogels wallmount dan ben ik er van overtuigd dat Vogels je goed gaat helpen.
Begint al goed.. missen onderdelen bij mn beugel, ik draai de kleinste bout/schroef erin, met busje lijk het amper 1 omwenteling wat erin gaat en zonder busje komt de beugel niet strak tegen de tv aan... ik heb dit toch wat onderschat merk ik. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TbW7AtrTtU-4s3XyBH8lA8f2Jjo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nOjPlQGQTHvFjpcQGrT8Gsu2.jpg?f=fotoalbum_large

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik begrijp je issue niet echt geloof ik, maar vogels heeft echt een hele goede klantenservice en denk enorm mee. En je geeft aan dat er onderdelen missen? of zitten de onderdelen voor jouw specifieke wens er niet bij. Je geeft aan dat met het kleinste schroefje de beugel niet strak tegen de tv aan zit. Dus de kortste schroef komt niet diep genoeg en de boel zit los? Raar. En wat als je een langere schroef met busje gebruikt?

Er zit bij Vogels echt een enorme rits aan schroeven bij en ik neem aan dat je vooraf gecheckt hebt op de site van vogels of je tv compatibel is. Als je er dan met de klantenservice van Vogels zelf niet uitkomt, kun je altijd naar de bouwmarkt voor andere schroeven/busjes.

do or do not, there is no try

• mxmemx
Harkelaar schreef op zondag 16 november 2025 @ 19:25:
Ik begrijp je issue niet echt geloof ik, maar vogels heeft echt een hele goede klantenservice en denk enorm mee. En je geeft aan dat er onderdelen missen? of zitten de onderdelen voor jouw specifieke wens er niet bij. Je geeft aan dat met het kleinste schroefje de beugel niet strak tegen de tv aan zit. Dus de kortste schroef komt niet diep genoeg en de boel zit los? Raar. En wat als je een langere schroef met busje gebruikt?

Er zit bij Vogels echt een enorme rits aan schroeven bij en ik neem aan dat je vooraf gecheckt hebt op de site van vogels of je tv compatibel is. Als je er dan met de klantenservice van Vogels zelf niet uitkomt, kun je altijd naar de bouwmarkt voor andere schroeven/busjes.
Bij deze versie haak je het muur onderdeel onder 2 duimschroeven. Die 2 duimschroeven zitten er niet in bij mijn pakket.

Daarnaast heb je een 12mm 25 mm of 40mm schroef M8.

12mm zonder busje dan kan de schroef de beugel niet strak tegen de behuizing aanklemmen.
Met busje is het amper 1 of 2 omwentelingen die de tv in gaan, dat voelt voor mij echt te weinig om 30kilo aan vast te draaien.
Ik twijfel nu om de 25mm te pakken met 2 busjes, 1 van 5 en 1 van 10, dan komt die denk ik wel strak te zitten maar zit die er ook meer dan 2 omwentelingen in de tv, alleen lijkt het nergens op als je dat ziet zitten.

Wat je zegt is vogels heel goed qua klantenservice, dus ik ga morgen direct bellen, voor nu staat de tv op de poot op een andere kast zodat we hem iig kunnen gebruiken en dan kijk ik morgen wel weer hoe of wat er met vogels uit komt

• mxmemx
Gebeld met vogels, moet even opmeten of de bout er 5-6mm in gaat of niet, zo wel dan is er geen probleem (richtlijn van samsung) het lijkt op het oog minder dan 5mm dus vanavond de schuifmaat erlangs van het werk en dan kijken.

Edit: Vogels heeft met over en weer overleggen er goed doorheen geholpen.
Er was geen perfecte oplossing met de spullen die ik had, de 12mm zonder bus werkte niet met bus ook niet, maar na een kleine zoektocht m8 carrosserie ringen gevonden met een dikte van 1,9mm. daardoor ging de 12mm van 7,6mm naar 5,7mm +- waardoor die binnen de specs viel. Vogels gaf aan dat dit de beste oplossing was dus inmiddels hangt die! Bedankt allemaal voor de aanbevelingen en tips

[ Voor 50% gewijzigd door mxmemx op 18-11-2025 07:41 ]

Pagina: 1