Toon posts:

Achtergrond na uploaden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo Tweakers,

Op mijn site heb een applicatie gebouwd waar bepaalde gebruikers een bestand kunnen uploaden bijv. een excel document opgeslagen als html document.
Deze applicatie werkt naar behoren dus hierover geen vragen.
Nu is het zo dat de achtergrond wit blijft na het uploaden.
Hoe kan ik een achtregrond instellen die blijft staan als er een document upgeload is ?

b.v.d.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:19

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 19 september 2001 09:52 schreef nick101 het volgende:
Op mijn site heb een applicatie gebouwd waar bepaalde gebruikers een bestand kunnen uploaden bijv. een excel document opgeslagen als html document.
Deze applicatie werkt naar behoren dus hierover geen vragen.
Nu is het zo dat de achtergrond wit blijft na het uploaden.
Hoe kan ik een achtregrond instellen die blijft staan als er een document upgeload is ?
Als ik je goed begrijp, kan je een xls-file uploaden, die op de server dan wordt omgezet naar HTML-tabellen. En daar wil je een achtergrond achter.
Als je dat wilt doen, dan zul je in je nieuw geparsde HTML-document even een stylesheet moeten includen waarin je de achtergrond-file definieert.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 09:56 schreef Pelle het volgende:

[..]

Als ik je goed begrijp, kan je een xls-file uploaden, die op de server dan wordt omgezet naar HTML-tabellen. En daar wil je een achtergrond achter.
Als je dat wilt doen, dan zul je in je nieuw geparsde HTML-document even een stylesheet moeten includen waarin je de achtergrond-file definieert.
Nee sorry ik heb het niet goed uitgelegd denk ik.

Gebruikers kunnen een HTML document uploaden wat gemaakt is in Excel (in Excel opslaan als webpagina)
Dit HTMLbestand kan op de site worden geplaatst (uploaden)
Als dit gebeurt is is de achtergrond natuurlijk wit (de achtergrond in Excel is natuurlijk ook wit)
Nu wil iets maken dat de achtergrond van de pagina waar het HTML bestand in wordt gezet niet meer wit is maar bijvoorbeeld een plaatje.
Het bestand wat wordt geupload moet dus als het ware over de voorafingestelde achtergrond komen te staan.
Hoe kan ik dit realiseren??

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:19

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 19 september 2001 10:18 schreef nick101 het volgende:
Nee sorry ik heb het niet goed uitgelegd denk ik.
Mwoah, ik zat aardig in de richting :)
Je zult er op de een of andere manier voor moeten zorgen dat wanneer het HTML-document op de server is geplaatst, er op de een of andere manier een stukje code ingevoegd wordt dat aangeeft wat de achtergrond moet zijn.

Als dit niet gaat lukken, wellicht dat het je dan lukt door een frameset te maken met een hidden frame en een frame met daarin het geuploade bestand. In het hidden frame zet je een javascriptje dat de background van de file in het andere frame aanpast. Gaat waarschijnlijk alleen in IE werken, maar als je die concessie wilt doen zie ik geen probleem.