Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Koopadvies Ultrawide game monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KevinHenni
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-11 15:26
Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar een nieuwe game monitor voor mijn 'sim rig' setup. Ik wil gaan voor een 34" of 21:9 beeldverhouding voor games als euro truck simulator, flight simulator en andere race/simulator games.

Mijn budget is ongeveer ~ 300 - 350 euro. Ik heb zelf al een beetje onderzoek gedaan en als ik het goed begrijp is een VA paneel dan de beste optie wegens contrast en zwart tinten ( oled en vergelijkbare zijn boven budget ).

Refresh rate minimaal 144hz en 1ms response tijd lijken me wel geboden.

Via zelf onderzoek en met hulp van chatgpt ( geen betrouwbare bron maar toch een indicatie ) ben ik uitgekomen op de volgende monitors als kanshebbers:

- Samsung Odyssey G5 ( C34G55TWWPX )
- Asus Tuf VG34 ( VG34VQL1B )
- AOC CU34 ( CU34G2XP )

Iemand met ervaringen met deze monitors? En zijn het, binnen mijn budget goede opties? Of zijn er ook nog andere opties die beter bij mijn wensen passen?

Mocht ik nog info vergeten zijn te vermelden voor mijn doeleinden, hoor ik het graag.

Alvast bedankt gr Kevin

Alle reacties

• KevinHenni
Mijn systeem is:

Inno3d RTX 4070 X3 OC
Ryzen 5 7600 ( wordt in de toekomst een ryzen 7 7800x3d )
DDR5 32GB ram @6000mhz
B650 moederbord

Mocht dit relevant zijn (?)

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:57
uitvoering: Alienware AW3425DWM Zwart Word door rtings aangeraden als beste budget ultrawide monitor.
https://www.rtings.com/mo.../dell/alienware-aw3425dwm

Op welke resolutie game je nu? 1440p ultrawide kan nog wel eens aan de zware kant zijn voor een 4070.

• KevinHenni
@Miyazono bedankt voor je reactie. Ik game nu op een 1080p aoc monitor op mijn bureau ( dit gebruik ik nu eigenlijk niet veel ). Mijn sim rig is een aparte opstelling en daar gebruik ik nu een LG Ultragear 27GP850-B. Dat is een 1440p monitor. Ik begrijp dat een ultrawide meer pixels heeft, dus meer GPU load creëert. Ik denk dat de LG die ik nu voor mijn sim gebruik, later op mijn bureau komt voor normale games.

Ik las daar in tegen op internet dat de rtx 4070 een redelijke gpu is voor 1440p en ultrawide gaming, dit valt nog tegen dus?

[ Voor 9% gewijzigd door KevinHenni op 12-11-2025 13:41 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Best Buy Guide: De beste ultrawide monitors hier al gekeken?

Monitors zijn een typische voor Black Friday deals, dus het kan nuttig zijn 2 weekjes te wachten met definitieve aankoop. Als een monitor ineens 50% korting heeft kan dat een betere keuze zijn.

4070 kan prima op 1440p, alleen komen er steeds nieuwe games uit met nog hogere eisen, dus je zal altijd moeten spelen met instellingen. Maar dat geldt voor elke GPU, op geven moment wordt je ingehaald door nieuwere generaties.

[ Voor 25% gewijzigd door 99ruud99 op 12-11-2025 13:17 ]

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
uitvoering: ViewSonic VA3420C Zwart

Voordeel IPS (ook natuurlijk een nadeel, al heeft deze best goed contrast). Niet 144Hz, maar komt er best dicht in de buurt. Nadeel: Zijn niet / nauwelijks reviews van te vinden.

• KevinHenni
@99ruud99 bedankt voor je reactie. Ik ga sowieso nog even wachten de deals in de gaten houden. Daarom wil ik nu eigenlijk al een keuze maken tussen een paar kanshebbers zodat ik de deals kan checken en dan kan kiezen.

Ik snap dat de 4070 niet de beste is. Ik verwacht ook geen 180+ hz op ultra settings met deze resolutie. Daarom heb ik er bij vermeld dat het gaat om een sim rig. Als ik op high settings iets van 100 120 fps haal in de simulator games zoals genoemd, ben ik al dik tevreden. Ik denk dat ik voor snelle competitieve shooters naar andere soorten monitors moet kijken.

Het gaat mij dus echt om 'mooi' en immersie, en niet snelheid etc.

@Sissors ook jij bedankt voor de reactie. Ik denk dat ik het wel bij de typische merken hou, gezien ik niet genoeg verstand er van hen om dan een keuze voor een andere monitor te maken. Ik speel dan liever op safe eerlijk gezegd haha

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
uitvoering: Samsung ViewFinity S70A 32" (32A700NWU) Zwart ook leuke aanbieding, zolang hij er nog is @KevinHenni

• KevinHenni
@99ruud99 leuke prijs idd, maar helaas niet wat ik zoek. Gezien het geen gaming monitor is ( 60hz ) en 32 inch dus 16:9 verhouding i.p.v 21:9 ultrawide. Toch bedankt
Pagina: 1