Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

5 all-in-ones. Welke? (beste beeldscherm?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:28
Goedemorgen,

Mijn schoonvader heeft nog een oude desktop die hij puur gebruikt voor office applicaties. Nu wilde hij een nieuwe desktop kopen, maar dan één die hij ook in de wintermaanden beneden in de woonkamer neer kan zetten. Hij zat te denken aan een all-in-one PC. Die kan hij, als hij in de woonkamer niet werkt, makkelijk even in de kast zetten. Een laptop is niets voor hem (te klein schermpje)
Kosten maken voor hem niet heel veel uit,. ergens rond de 1000 euro is prima.

Verdere specs:
Windows 11 / 11pro
minimaal 500GB harde schrijf (hij heeft maar 200GB nodig)

Ik ben op basis van onderzoek op deze shortlist uitgekomen:

SHORTLIST

Wat mij een beetje verbaast is dat ik nergens kan zien hoe goed het 24inch scherm werkelijk is (zoals contrast / helderheid e.d.) van deze modellen. Ik wil namelijk het model uit deze 5 kiezen die het beste beeldscherm heeft. (mede gezien het feit dat hij in de woonkamer zit / daglicht heeft)

Welk advies kunnen jullie hierin geven?

Alle reacties

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11 22:20
DELL heeft over het algemeen erg goede IPS panelen, dus die zijn denk ik wel goed. Verder zou ik er eentje pakken met de nieuwste generatie CPU en iGPU, dus de uitvoering: Dell Pro 24 all-in-one 35 W QC24251 (RY02T) heeft mijn voorkeur.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
Je zou ook kunnen denken aan een mini-pc met losse monitor. Niet veel moeilijker te verplaatsen of opbergen (of misschien zo klein dat-ie kan blijven liggen terwijl alleen de monitor opzij gezet wordt), maar wel wat flexibeler.

Pc'tje achter op de monitor monteren kan vaak ook (VESA mount), maar dan moet je kijken of dat werkbaar (te maken) is met de aan-uitknop en aansluitingen (bijv. verlengkabel of losse USB-hub/cardreader als dat regelmatig gebruikt wordt).

• kuwerti
Raynman schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:43:
Je zou ook kunnen denken aan een mini-pc met losse monitor. Niet veel moeilijker te verplaatsen of opbergen (of misschien zo klein dat-ie kan blijven liggen terwijl alleen de monitor opzij gezet wordt), maar wel wat flexibeler.

Pc'tje achter op de monitor monteren kan vaak ook (VESA mount), maar dan moet je kijken of dat werkbaar (te maken) is met de aan-uitknop en aansluitingen (bijv. verlengkabel of losse USB-hub/cardreader als dat regelmatig gebruikt wordt).
Hij is niet handig in kabeltjes / aansluitingen enz. dus een all-in-one moet het worden :-) Bedankt voor je reactie!!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:42

Dit is wat ik zou bekijken, beeldschermen gaan bij de meeste mensen langer dan PC hardware. Ook zit je met all in ones aan een klein beeldscherm. Bijv ASUS ProArt PA278CGV Zwart met een ASUS NUC 14 Pro AI Mini PC, CU5 226V, 16GB ram, 512GB opslag, Win 11 Home

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:42
kuwerti schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:58:
[...]

Hij is niet handig in kabeltjes / aansluitingen enz. dus een all-in-one moet het worden :-) Bedankt voor je reactie!!
Het scherm dat ik voorstel komt met een USB hub, dat is 1 draadje extra, en eventueel nog een USB dongle als je iets als een Logitech MK295 Silent Wireless Combo (Qwerty US) Zwart erbij neemt. Dat zou zelfs een zware digibeet moeten lukken....

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:32
Dit is wel een hele goede suggestie. @kuwerti ben jij een beetje handig? Dan is dat zo te monteren dat je schoonvader enkel nog maar de stroomkabel erin hoeft te steken!

Het overgrote voordeel van deze combinatie is dat je beide los kunt bestellen, upgraden en vervangen. Vaak gaat een scherm veel langer mee dan de hardware zelf. Erg flexibel en ook nog erg duurzaam!

En ander alternatief wat ik bedacht, is dat je de boel monteert aan een goede monitorarm, die aan het bureau of aan de muur zit. In plaats van de hele PC dan in de kast te moeten zetten, kan je hem gewoon aan de kant draaien, en ook alle kabels vast laten zitten.

• Nacho1978
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22-11 00:07
Dekar schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:50:
DELL heeft over het algemeen erg goede IPS panelen, dus die zijn denk ik wel goed. Verder zou ik er eentje pakken met de nieuwste generatie CPU en iGPU, dus de uitvoering: Dell Pro 24 all-in-one 35 W QC24251 (RY02T) heeft mijn voorkeur.
Goed idee

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:46

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

kuwerti schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:58:
[...]

Dan toch nog een kleine aanvulling :P Die mini pc's hebben vaak een VESA mount, waarmee je ze dus achterop de monitor kan schroeven. Het hangt van de monitor af natuurlijk of die het ook ondersteunt met de standaard erbij, maar er zijn bij Ali ook speciale brackets te koop. Visueel wordt het dan misschien wel wat rommeliger, maar qua prijs/kwaliteit kom je dan denk ik wel snel gunstiger uit omdat er net weer vrij veel recente mini pc's zijn uitgebracht, Denk aan bijvoorbeeld kastjes met de N150 processor, lijkt me voor dit gebruik voldoende en zijn zeer zuinig, stil, goedkoop én toekomstbestendig. Je kan ze al kopen voor rond de €200-250.

youtube.com/@hisrep

• kuwerti
Super bedankt allemaal, ik heb het met mijn schoonvader besproken en hij wil toch de alles-in-1. ding staat in de woonkamer en het moet er strak uit zien zonder teveel kabeltjes enzo. geld is voor hem niet zo belangrijk. Nogmaals allemaal super bedankt voor de adviezen.
Pagina: 1