Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 11 blijft vragen om opnieuw opstarten bij update

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Truusje26
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-11 14:44
Mijn vraag:
Vanmorgen kreeg ik de Windows update melding dat ik mijn pc opnieuw op moest starten om bij te werken, dat heb ik gedaan en ben iets anders gaan doen. Een kwartier later kwam ik terug, had ik een zwart scherm maar mijn computer stond wel aan. Vervolgens heb ik via de aan- en uitknop de computer opnieuw opgestart en toen kreeg ik in het zwarte beginscherm de melding dat hij niet kon verbinden met het netwerk. Uiteindelijk heb ik mijn pc weer werkend gekregen via systeemherstel (teruggezet naar een paar dagen geleden) maar nu krijg ik steeds de melding dat ik mijn pc opnieuw op moet starten om bij te werken. Dit gedaan maar elke keer blijft de melding terug komen. Het gaat om de 2025-11 Beveiligingsupdate (KB5068861) (26200.7171). Mijn pc naar het meest recente systeemherstelpunt terugzetten geeft helaas hetzelfde resultaat.

Hebben jullie een idee hoe ik hier vanaf kom?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
AMD Ryzen 7 7700 Tray
ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI
Arctic Freezer 36
Lexar Ares RGB LD5BU016G-R6000GDLA
Be quiet! Pure Power 11 400W
Kingston NV3 (retail) 1TB
Windows 11 Enterprise 64 bit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
2 x systeemherstel en mijn pc een stuk of 10 keer opnieuw opgestart. Probleemoplosser Windows update gedraaid maar daar kom ik ook niet verder mee.
...

[ Voor 3% gewijzigd door Truusje26 op 12-11-2025 10:04 ]

Alle reacties

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:00
Je zet nooit je pc uit terwijl deze bezig is met updates, desnoods laat je de pc een uur aan staan.

Problemen met Windows update kunnen extreem lastig op te lossen zijn, het kan een quick fix zijn of je kunt er dagen mee bezig zijn met als resultaat dat het nog steeds niet werkt.

Je kunt proberen om de update handmatig te downloaden van een Microsoft site, misschien dat dit werkt. Zo niet dan zou ik er persoonlijk geen tijd in steken en een systeemherstel uitvoeren zodat Windows opnieuw geinstalleerd wordt. Dit laatste duur namelijk maar 30 á 60 minuten terwijl het fixen van Windows update bijna niet te doen is.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:23
Of het ermee te maken heeft weet ik niet, maar ik loop met mijn zakelijk laptop al 3 dagen te kl*ten met een enorme battery drain en hoog CPU/mem-gebruik wat ik niet kan verklaren. Zie net dat ie bezig is om exact diezelfde update binnen te halen. Kan 'm niet stoppen of opnieuw starten, blijft ook steeds op dezelfde status staan. Ik kan me alleen niet heugen dat ik de laptop uitgezet heb tijdens het draaien van de update...

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 20:34

AvK

Ready Set Go

Via google even gekeken en trof deze video,
misschien dat het werkt.

YouTube: How to fix update KB5068861 failed to install in Windows 11 25H2 or ...

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Truusje26
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-11 14:44
Bedankt voor jullie hulp. Ik was in staat om de update handmatig te downloaden zoals in het filmpje van @AvK staat maar helaas bleef hij om een reboot vragen. Aan de andere stappen was ik nog niet toegekomen maar nog een rondje Googlen in mijn pauze leverde me de gouden tip op: Via Windows Update heb ik Updates onderbreken op "Een week pauzeren gezet" en toen verdween de boosdoener. Vervolgens heb ik op Updates hervatten geklikt, hij ging op updates controleren en daarna was de melding weg. Ik heb mijn pc inmiddels 3x opnieuw opgestart en de melding blijft tot nu toe gelukkig weg. Misschien helpt het jou ook @Stalensnuitje .