Beste allemaal.
Door de bomen het bos niet meer zien.
Kent U die uitdrukking?
Ik zit met het volgende:
Een Samsung Curved Led TV, met zo'n los kastje waar alle kabels in gaan. En het scherm dat met 1 kabel verbonden zit aan dat kastje.
Tot zover niks spannends.
Verder heb ik een kleine box van KPN, voor de TV.
En ik heb een Marantz 1509 Versterkertje voor wat bescheiden surroundgeluiden.
Ik weet dat het mogelijk is om het geluid van de TV te laten lopen via de Marantz Versterker, op zo'n manier dat de Marantz vanzelf inschakelt als de tv wordt aangezet.
Maar hoe? Volgens internet moet dat kunnen via ARC, middels een HDMI-kabel.
Op de marantz zit een hdmi-aansluiting met de tekst ARC, Monitor. Die zou dan, in principe, naar de ARC van de Samsung moeten. HDMI-3.
Maar.... dan hebben we nog de KPN box.
Het signaal moet immers van de box naar de kast van de Samsung.
Op welke aansluiting moet die dan?!
Vraag me niet hoe ik het nu heb gedaan, maar het werkt. Met dien verstande dat ik nu met 3 afstandbedieningen moet werken om het geluid van Netflix naar de Marantz te krijgen. En ook om bijvoorbeeld radio te luisteren via het TV scherm.
Dit moet simpeler kunnen, maar ik weet effe niet hoe.
Vertel me welke informatie jullie nodig hebben (typenummers, foto's etc.) en ik plaats ze zsm.
Ben iedereen bij voorbaat enorm veel dank verschuldigd.
Door de bomen het bos niet meer zien.
Kent U die uitdrukking?
Ik zit met het volgende:
Een Samsung Curved Led TV, met zo'n los kastje waar alle kabels in gaan. En het scherm dat met 1 kabel verbonden zit aan dat kastje.
Tot zover niks spannends.
Verder heb ik een kleine box van KPN, voor de TV.
En ik heb een Marantz 1509 Versterkertje voor wat bescheiden surroundgeluiden.
Ik weet dat het mogelijk is om het geluid van de TV te laten lopen via de Marantz Versterker, op zo'n manier dat de Marantz vanzelf inschakelt als de tv wordt aangezet.
Maar hoe? Volgens internet moet dat kunnen via ARC, middels een HDMI-kabel.
Op de marantz zit een hdmi-aansluiting met de tekst ARC, Monitor. Die zou dan, in principe, naar de ARC van de Samsung moeten. HDMI-3.
Maar.... dan hebben we nog de KPN box.
Het signaal moet immers van de box naar de kast van de Samsung.
Op welke aansluiting moet die dan?!
Vraag me niet hoe ik het nu heb gedaan, maar het werkt. Met dien verstande dat ik nu met 3 afstandbedieningen moet werken om het geluid van Netflix naar de Marantz te krijgen. En ook om bijvoorbeeld radio te luisteren via het TV scherm.
Dit moet simpeler kunnen, maar ik weet effe niet hoe.
Vertel me welke informatie jullie nodig hebben (typenummers, foto's etc.) en ik plaats ze zsm.
Ben iedereen bij voorbaat enorm veel dank verschuldigd.