Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Google Pixel-telefoons gaan meldingen samenvatten, wat…

Pagina: 1
Acties:

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-11 16:23
Artikel: nieuws: Google Pixel-telefoons gaan meldingen samenvatten, wat iPhones al een...
Auteur: @arnoudwokke

Ik vind dit een rare kop, de toevoeging van.Apple.

In het kopje is 1 van de 3 zinnen gewijd aan Apple, en.in de eerste alinea gaat het vanaf de 2e zin eigenlijk helemaal over Apple.

Beetje merkwaardig als het over een nieuwe android /pixel feature gaat.

Ook: wat heeft magic cue te maken met de kop? De alinea daarover gaat alleen over het door de auteur vermoedde afkijken van Apple en de vermoedelijke relatie met Siri, en legt niet eens uit wat de functie uberhaubt inhoud.

[ Voor 15% gewijzigd door Blaurens op 12-11-2025 08:06 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Dank voor je opmerking! :)

De bedoeling van de kop is om het nieuws te vertellen en gelijk te duiden. Het is een functie waarmee Apple heel publiekelijk op zijn spreekwoordelijke bek is gegaan vorig jaar en ik kan dus moeilijk net doen alsof het nog nooit eerder bestond: het bestaat én deed veel stof opwaaien. Bovendien vind ik de uitleg relevant, omdat het laat zien waar het fout kan gaan met een dergelijke AI-functie.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:04
Zo'n beetje elke functie/feature waarmee Apple komt is al eerder gedaan, dat staat daar toch ook niet in titels? Dit is echt de volgende stap in clickbait imo. Zeer slechte ontwikkeling en zoals iemand in de comments onder het artikel al aangeeft, lijkt het zo meer op een Reddit post dan een serieus nieuwbericht.

Dat Apple het al heeft of dat het stof deed opwaaien, maakt het niet zo dat dit ook al direct in de titel moet worden benadrukt, dan kan prima ergens in het artikel worden verwerkt zonder een dergelijke titel.

• Blaurens
Dank voor je reactie en uitleg.

De strekking van de kop komt mi meer over als dat google het afkijkt en nabouwt, want de kop zegt niet "wat mis ging bij Apple" maar "wat iPhones al een jaar doen."

En de magic cue-alinra gaat ook over afkijken, en niet over iets anders. Zelfs niet wat het uberhaubt doet.

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Echt een hele zwakke titel, zoals snowdog opmerkt doen jullie dat ook niet wanneer de rollen zijn omgedraait. Dit riekt

hoi

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:01

3raser

⚜️ Premium member

arnoudwokke schreef op woensdag 12 november 2025 @ 08:11:
Dank voor je opmerking! :)

De bedoeling van de kop is om het nieuws te vertellen en gelijk te duiden. Het is een functie waarmee Apple heel publiekelijk op zijn spreekwoordelijke bek is gegaan vorig jaar en ik kan dus moeilijk net doen alsof het nog nooit eerder bestond: het bestaat én deed veel stof opwaaien. Bovendien vind ik de uitleg relevant, omdat het laat zien waar het fout kan gaan met een dergelijke AI-functie.
Duidt dat dan beter in de titel, want nu klinkt het alsof Apple hier al een jaar succesvol mee is terwijl Google achter de feiten aan loopt. Terwijl je eigenlijk zou kunnen concluderen dat Apple te gehaast gewerkt heeft en dat Google langer de tijd heeft genomen voor de implementatie.

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:01

3raser

⚜️ Premium member

Ik begrijp overigens dat de mods hard ingrijpen in de reacties van het artikel, maar zolang die titel blijft staan hebben ze hier een dagtaak aan. Iedere nieuwe bezoeker die dit leest denkt "WTF" en reageert dus ook op die manier.

• HaruHaru
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-11 09:42
Er zijn zoveel functies en zaken wat van mekaar wordt overgenomen/gekopieerd, hoe je het maar wil noemen, daarvoor zien we ook niet dit soort titels. Ondertussen zijn we zo ver in ontwikkeling dat een vergelijking met android en ios verleden tijd is, Android vecht nu met Android (meerdere merken) en iOS lone-wolf, kan doen wat ze willen. Titel had beter: Google Pixel-telefoons gaan meldingen samenvatten met een update. Vervolgens in tekst zou je kunnen zeggen: Zo een update is vorige jaar ook door Apple uitgevoerd op iOS.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Yes, de kop is aangepast met nog meer duiding, dank jullie wel! :)

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:40
Ook dat tweede gedeelte is toch niet nodig om in een titel te zetten? Eens met HaruHaru.

• Blaurens
arnoudwokke schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:05:
Yes, de kop is aangepast met nog meer duiding, dank jullie wel! :)
Fijn, bedankt! En wat is de Magic Cue die je noemt?

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Google Pixel-telefoons krijgen een functie om notificaties samen te vatten met generatieve kunstmatige intelligentie. Apple bracht een dergelijke functie vorig jaar voor iOS uit. De functie werkt alleen op de nieuwste modellen.
Werkt de functie alleen op de nieuwste IOS-modellen, of gaat die laatste zin over de Pixel?

Daarna gaat het over Magic Cue, Siri en dergelijke. Dat zijn Apple dingen?

Het is heel verwarrend allemaal.

Verder eens met het commentaar op de titel. Totaal onnodig om die vergelijking in de titel te zetten.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Clickbait, ragebait.. Geef het beestje een naam maar dit soort artikelen (met namen de kop bij het artikel) worden alleen maar geplaatst om meer traffic te genereren en discussies flamewares op te stoken imho..

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:38
D-Ed schreef op woensdag 12 november 2025 @ 11:04:
Clickbait, ragebait.. Geef het beestje een naam maar dit soort artikelen (met namen de kop bij het artikel) worden alleen maar geplaatst om meer traffic te genereren en discussies flamewares op te stoken imho..
Ja en het probleem is dat dit inderdaad flamewars oplevert en dat vervolgens de reageerders worden aangesproken. Dan denk ik, kijk eerst even in de spiegel als auteur/Tweakers want als je niet ziet wat een titel als dit teweegbrengt dan mag je gerust zeggen dat de schrijver of een fanboy is of dit dus inderdaad gewoon voor de clicks is. Ik denk dat beide wel een beetje meespeelt, maar dat is mijn 2 cents.

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Arjant2 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 12:54:
[...]

Ja en het probleem is dat dit inderdaad flamewars oplevert en dat vervolgens de reageerders worden aangesproken. Dan denk ik, kijk eerst even in de spiegel als auteur/Tweakers want als je niet ziet wat een titel als dit teweegbrengt dan mag je gerust zeggen dat de schrijver of een fanboy is of dit dus inderdaad gewoon voor de clicks is. Ik denk dat beide wel een beetje meespeelt, maar dat is mijn 2 cents.
Beiden inderdaad volgens mij ;)
Pagina: 1