Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

5.1 surround set advies

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views

Vraag

• milanboot
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 25-11 22:37
Ik zoek een?
Goede 5.1 surround set als muziekliefhebber voor in mijn nieuwe huis. Momenteel is er een meer dan oké tv met goede audio maar graag werk ik (langzaam) naar een mooie setup. Voorheen als 'kind' diverse speakers versleten en altijd muziek op. Graag doe ik mezelf een cadeautje, dit (begin) mag max €1000 zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
thuis muziek af te spelen en iets meer home-cinima ervarjng te krijgen bij het kijken van films e.d.

Wat heb je zelf al gevonden?
zelf lees ik veel dat er eerst een reviever moet worden aangeschaft en dat dit daarna goed kan worden uitgebreidt. Zelf had ik de Sonos varianrmten Beam/ultra bekeken e.d. maar ik geloof dat er tegenwoordig misschien beter is dan de sonos.

Welke vragen heb je hier nog over?
iemand een advies of mooie black friday actie gespot? Alle tips zijn welkom!

Alle reacties

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:33
Wat had je zelf al gevonden en waarom twijfel je daarover?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Wilagro
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13:46
Je vraagt om een 5.1 systeem, maar komt met een voorbeeld van twee soundbars.
Als ik aan een 5.1 systeem denk, dan gaat dat over een goede receiver met losse speakers.

Wat wil je nu werkelijk?

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:59
Voor 1000 euro kom je niet heel ver in een nieuw 5.1 systeem.
Je zal wel een keuze al nu moeten maken, en dat is; ga ik nu eerst 1000 euro uitgeven aan 2.1 en later ga ik dit upgraden, of koop je een soundbar, dan ben je gelijk klaar.

Hoe audiofiel ben je?
heb je ook de plek?
vloerstaandes? bookshelfs?
eisen/wensen?
wat heb je zelf gevonden?

Te weinig inzet dit.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:17
ik zou eerst voor een 2.0 oplossing gaan. Trek 400 euro voor een receiver uit en 600 voor twee speakers. Daar ga je al heel blij van worden.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@milanboot Op Tweakers verwachten we van iedereen een beetje inzet bij het starten van een topic. Zoals je medeforumgebruikers ook vroegen: wat wil je precies bereiken?

Wil je vooral verbetering van het geluid van je tv en een beetje doe-alsof-surround en een stukje achtergrondmuziek? Dan is een soundbar uitermate geschikt. Wil je échte surround en is muziek luisteren heel belangrijk? Dan kan je niet om een receiver heen.

Op dit moment is je topic niet veel meer dan 'ik wil mooi geluid - wie heeft er een idee' en dat is echt te weinig. Beschrijf wat je al allemaal bekeken/beluisterd hebt; wat je exact wilt doen/kunnen/zien/horen/aansluiten en welke gerichte vragen je nog hebt. Anders moet ik het topic sluiten.

Dat vragen we niet om je te plagen, maar om ervoor te zorgen dat jij ook het beste geholpen kunt worden.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@milanboot Omdat er na enige dagen geen verbetering is gemaakt in de startpost sluit ik nu dit topic. Wil je toch verder met de vraag, stuur mij dan een DM met een opzetje van je verbeterde startpost, dan kan ik het topic heropenen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.