Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aankooptiming

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views

Vraag

• ghostyyy
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 12-11 11:31
Goedenavond,

Ik ben van plan binnenkort een desktop aan de gaan schaffen. Dit staat eigenlijk al jaren op de planning, maar is altijd uitgesteld. Aangezien ik in mijn nieuwe woning een kamer over heb, heb ik besloten er toch maar een aan te schaffen.

Zoals dit misschien al suggereert; deze word veelal gebruikt voor games. Geen mega games, grote releases speel ik liever op de PS5. Ik wil de desktop voor indies en "dagelijks gebruik". Mijn plan is om er max €1000,- aan te spenderen.

Maar dan even terzake. Ik ben ontzettend benieuwd of het verstandiger is om nu, tijdens black friday of cyber monday, of om er juist daarna een aan te schaffen. Het is natuurlijk illegaal geworden om prijzen te verhogen en verlagen voor acties, maar toch vind ik het alsnog een beetje lastig. Wat is hierin jullie ervaring? Ik begrijp tevens dat er niet per se een goed of fout antwoord is, maar ben toch benieuwd of jullie iets is opgevallen over de jaren.

Bedankt! _/-\o_

Alle reacties

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:11
Ik zou eens een kijkje nemen in de pricewatch om te zien hoe de prijzen over de jaren zijn veranderd en op basis daarvan te kijken of je het interessant genoeg vind om nu te kopen.
Kan best zijn dat de prijzen volgende maand lager liggen. Misschien hetzelfde zijn, wellicht ietsjes duurder. Maar het kan net zo goed ook allemaal 10x zo duur zijn ineens, is altijd moeilijk inschatten zonder glazen bol ;)

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@ghostyyy Kant en klaar of zelfbouw? Dat maakt een behoorlijk verschil. Je hoeft niet te verwachten dat de meerderheid van zelfbouwcomponenten goedkoper zullen zijn. Misschien wel een SSD van Samsung tijdens actietijd bij amazon.nl, bij Amazon meestal op andere tijdstippen dan black friday (-maand). Prime dagen zijn al geweest. Diverse shops doen misschien wel aanbiedingen, maar dat lijkt typisch meer een opruiming. Weinig andere artikelen die je graag zou willen.

Bij A-merken kan wel worden gestunt, want daar zit een grotere marge op. Aan de andere kant maken Dell, HP etc weinig interessante desktops voor gaming, althans dat was nog zo de laatste keer dat ik keek.

Vooral geheugen en SSD's zijn de laatste 2 jaar steeds duurder geworden. Bijvoorbeeld voor de Samsung QVO 870 8TB vraagt men nu 3x de laagste prijs.

Mediamarkt heeft in januari een periode voor aanbiedingen. Ook dan is er zelden iets bij waar ik op zit te wachten op het gebied van computers.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Zolang niemand een werkende glazen bol heeft zak je hier geen definitief antwoord op krijgen. Koop het wanneer het nodig is, meer kan je niet doen. Je zult na aanschaf altijd verschuivingen van prijzen in. In je voordeel of nadeel.

Aangezien niemand in de toekomst kan kijken, gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.