Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwbouw beunhazerij - advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AstraLover
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12-11 22:09
Beste Tweakers,

Vandaag na bijna anderhalf jaar eindelijk het kijkmoment voor mijn nieuwbouw appartement. Ik liep vol enthousiasme door mijn nieuwe stekkie, totdat ik na een tijdje tot mijn grote verbazing iets uit de vloer zag steken.

Volgensmij is dit een anker waar de kalkzandmuur tegenaan gesteld is, die nooit is verwijderd?
Waarna vervolgens iemand 68 m2 vloer kwam storten en dacht ''fuck it, dit is niet mijn probleem''.

Ze zijn er met de lagen isolate ook gewoon omheen gegaan, en dat op TWEE plekken in verschillende ruimten!!

Wat de fuck? Ik wist dat aannemers boeven waren maar dit had ik niet verwacht. Heb het appartement er boven, onder naast gecheckt die allemaal op dezelfde gevel zitten - niets aanwezig. Ben de enige die deze mazzel had blijkbaar.

Direct gemeld aan de kopersbegeleider die ook in het gebouw rondliep. Die schrok zichtbaar en mompelde iets over ''gaan we afsmeren''.

Hoe zorg ik ervoor dat dit geen permanente koudebrug / vochtplek wordt, hoe laat ik de aannemer dit netjes (normaal) oplossen? Mijn angst momenteel is dat als ik ze niet heel duidelijk uitleg wat hier moet gebeuren, er iemand een slijptol pakt, dat anker horizontaal afslijpt en vervolgens een klodder PUR naar binnen spuit...

Dit is toch debiel? Of overdrijf ik?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0c97vOin7pLFU36g0yl1r-8dcgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JZ8n1Qakn0iCa2MzvSli1UYq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_8Xcd2-R5jjnAlE90xjuppGEO8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0AZoMgLc86USHU6IPLorhep.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuskdqonHneOLNrnEVhl9BQCP_c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DDQZHc3n67jfwhWatJmGdBvn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TlLspuYocawCvCGg9eeFK9ZZBT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A6hPBFD5pNFnQowC9p7Ogs3E.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:55
je zegt appartement, waar grenst die vloer aan? zitten er buren onder? erg netjes is het niet maar of het nou een koudebrug is?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Hoepla33
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:57
Inderdaad heel slordig, maar lijkt me vrij gemakkelijk op te lossen.

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:19
Zit dit anker dan ook door het plafond / vloer naar het onderliggende appartement? Ik zou me ook zorgen maken over het gebrek aan geluidsisolatie

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:32

reaL_G

G

dit anker zit op de ruwe vloer, de dekvloer zit erom gestort. wel erg slordig dat dit niet is verwijderd. maar koudebrug zal dit niet worden. alleen als dit een zwevende dekvloer is, dan moeten ze wel ff opletten bij aanhelen, anders contactgeluid.

GiTS

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:14

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Nou nou, ietwat overdreven zou ik zeggen. Nu zijn alle aannemers boeven en ze doen dit expres volgens jouw redenering. Geloof me, ze hebben wel wat beters te doen.

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Daarmee wil ik het niet goedpraten, maar ik durf met zekerheid te zeggen dat ook jij fouten maakt op je werk. Het valt of staat allemaal met hoe het wordt opgelost.

Spreek de verantwoordelijke erop aan en laat ze het oplossen. Dit moet uiteraard wel netjes en conform de specs worden opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door TTommie op 12-11-2025 00:06 ]

Mr. T.

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:14
Hier ga je in de toekomst 100% problemen mee krijgen qua contactgeluid!

Niet akkoord gaan met 'afsmeren', dit moet worden afgebroken en hersteld worden zoals het hoort.

• Ollie_NL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:56
Gewoon een foutje, melden en dan zal de aannemer het oplossen. (weghalen, beton in het gaat en isolatie in de muur)

Ga er niet meteen van uit dat het opzet is en dat ze boeven zijn, degene die de vloer stort gaat niet wachten tot het is opgelost, die moet ook door.

• achterhoeker
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:50
Aannemers zijn helemaal geen boeven. Het zijn mensen die gedurende een bouw wel eens fouten maken.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:39
achterhoeker schreef op woensdag 12 november 2025 @ 13:26:
Aannemers zijn helemaal geen boeven. Het zijn mensen die gedurende een bouw wel eens fouten maken.
Inderdaad, maar onder aannemers maken zich er wel met enige regelmaat makkelijk vanaf onder het mom van "niet mijn verantwoordelijkheid, ik ben hier om werkzaamheden X uit te voeren" omdat dat deadlines strak zijn en vertraging geen optie. En daar moet jij als koper die heel veel geld betaald voor een woning niet de dupe van zijn.

Ik zou het inderdaad aangeven en de oplossing zwart op wit laten zetten dat het conform de bouwplannen/tekening wordt opgelost. Dit zodat het geen nadelige gevolgen heeft voor zaken als koudebruggen of contactgeluid (als de dekvloer nu zwevend is gelegd bijvoorbeeld).

• AstraLover
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 12-11 22:09
Dank voor jullie reacties allemaal. Teruglezend waren mijn reactie en formuleringen misschien wat overdreven inderdaad, dat is fair. Excuses dat ik hier de gehele aannemerij over 1 kam heb geschoren.

Het is inderdaad een zwevende dekvloer, dus ik ga jullie adviezen ter harte nemen en dit goed oppaken met de (aardige en begripvolle) kopersbegeleider. Ben benieuwd.

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:55
Terrz schreef op woensdag 12 november 2025 @ 14:13:
[...]

Inderdaad, maar onder aannemers maken zich er wel met enige regelmaat makkelijk vanaf onder het mom van "niet mijn verantwoordelijkheid, ik ben hier om werkzaamheden X uit te voeren"
En normaal heb je een uitvoerder op een bouw die de baas is, die dit soort dingen hoort te controleren en of aan te sturen.

• tux-87
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 00:25
Volgens mij eenvoudig op te lossen. Anker een beetje vrij kappen/maken, losschroeven en vervolgens de randstrook netjes tegen de muur en dan de dekvloer aanhelen. Half uurtje werk per anker. Wel slordig dat het zo zit.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 21:27
Maak je niet zo druk, er is werkelijk niks aan de hand.
Pagina: 1