Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleine beschadigingen kozijn (kunstof)

Pagina: 1
Acties:

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-11 01:04
Ik heb recent een nieuw kozijn laten plaatsen van kunstof (met deur). De deur hangt mijns inziens nog niet helemaal goed, maar de plaatsende partij heeft toegezegd daarvoor nog terug te komen. Ik heb daarbij een aantal vragen:

1. Aan de binnenkant van de deur zit aan de onderkant van het kozijn een (3e) rubberen rand. In het midden is er een stuk uitgeknipt. Naar ik begrijp hoort dit (ventilatie). Ik voel daar echter een koude lucht langskomen. Het is niet echt dat het stroomt maar het voelt wel kouder dan de lucht erom heen. Nu kan het zijn dat de deur dus niet helemaal goed aansluit op de andere twee rubbers of dat dit simpelweg is omdat het in de tussenruimte onder de deur nou eenmaal wat kouder is. Kortom: is dat normaal?

Daarnaast lijkt het onderste scharnier een tik te hebben gehad (zie foto's .. ze zijn helaas wat onduidelijk want het was donker toen ik tijd had ze te maken en dat vond de telefoon niet tof) De inbus waarmee het scharnier kan worden gesteld is niet helemaal uitgelijnd met het gat. Daardoor kan er geen inbus sleutel in. De andere scharnieren hebben dit probleem niet.

Een ander puntje wat ik heb is dat er een klein gaatje lijkt te zitten in de aansluiting tussen ligger en staander van het kozijn (aan de buitenkant). Dat zie je op de bovenste foto. Je lijkt naar binnen te kunnen kijken. Ik ben bang dat daar water in komt.

Ik neem aan dat dit punten zijn die ik nog bij de plaatsende partij kan aankaarten, maar ik vroeg me af of dat redelijke aandachtspunten zijn om te verhelpen en zo ja, wat een acceptabele oplossing zou zijn? Ik kan me voorstellen dat ze niet het hele kozijn gaan vervangen voor 1 gaatje bijvoorbeeld.

Ben benieuwd naar jullie inzichten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_DIKEBMWs__5YTzOnRDPEXkjkc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FcLv8CQRhzQihzTaLOBbLlK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppQTRr3CapqtOL2pqZjC1XjJSOM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bWcvRGLNDrB1N8QkQfiIT5Mt.jpg?f=fotoalbum_large

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 07:57
Maak even goede foto’s als het licht is, dit is lastig te zien zo

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:55
als je nieuw kozijnen laat plaatsen moet alles ook nieuw zijn. een stuk wat uit een rubber geknipt is lijkt me niet zo horen, maar op de foto die je plaatst zie waarschijnlijk alleen jijzelf wat je bedoelt.
zelfde bij dat scharnier, je zou verwachten dat die gaten tegenover elkaar horen ja maar waarom is dat nu dan niet het geval?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:48

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
wegsnijden van stukken rubber is een hardnekkige gewoonte bij verschillende kunststofboeren. De kans is vrij groot dat ze het ook gedaan hebben bij glasrubbers. Eigenlijk zonder uitzondering is het onzinnig om te doen. maar gezien ze het nog altijd aan de lopenende band doen is het niet eenduidig wat je onder normaal kan schuiven. Wat mij betreft is het in iedergeval onwenselijk.

[ Voor 27% gewijzigd door twain4me op 11-11-2025 21:22 ]

• ijzel.net
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-11 10:59
Dat gaatje in de lasnaad lijkt me niet goed. Een kunststof kozijn is hol en als het vol loopt met water, is dat sowieso niet goed voor de isolatie, maar zal ook andere nadelige effecten hebben.
De foto is niet heel duidelijk, maar die lasnaad ziet er wel heel lelijk uit.

• FrankoNL
ijzel.net schreef op woensdag 12 november 2025 @ 08:37:
Dat gaatje in de lasnaad lijkt me niet goed. Een kunststof kozijn is hol en als het vol loopt met water, is dat sowieso niet goed voor de isolatie, maar zal ook andere nadelige effecten hebben.
De foto is niet heel duidelijk, maar die lasnaad ziet er wel heel lelijk uit.
Ja, het is alleen lastig te zien of dat gaatje doorloopt of dat het alleen zit in de coating die is aangebracht voor de kleur. Dat is vermoedelijk ook waarom die lasnaad er wat onregelmatig uitziet.

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:01

aap

Ik kan de specifieke zaken niet beoordelen, maar alles waar je aan twijfelt aankaarten bij de kozijnenboer.
Toen wij vorig jaar kozijnen lieten vervangen, hadden we een lijstje van 20 dingen. De meeste kleine krasjes die met een lakstift opgelost werden, maar ook een plek waar je tocht voelde.

Alles is zonder protest opgelost of zodanig aan ons uitgelegd dat wij nu vertrouwen dat het normaal is.

• FrankoNL
aap schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:46:
Ik kan de specifieke zaken niet beoordelen, maar alles waar je aan twijfelt aankaarten bij de kozijnenboer.
Toen wij vorig jaar kozijnen lieten vervangen, hadden we een lijstje van 20 dingen. De meeste kleine krasjes die met een lakstift opgelost werden, maar ook een plek waar je tocht voelde.

Alles is zonder protest opgelost of zodanig aan ons uitgelegd dat wij nu vertrouwen dat het normaal is.
Heb al een aantal dingen aangegeven en aannemer heeft toegezegd nog langs te komen. Dat is nu echter een week geleden. Ik wil ook niet te lastig zijn en ze tegen me in het harnas jagen maar zal er vandaag nog eens een berichtje aan wagen.

[ Voor 3% gewijzigd door FrankoNL op 12-11-2025 11:14 ]

Pagina: 1