Wij hebben een nieuwe woning gekocht en we zouden graag draadloze wandlampen willen. Nu weet ik dat we dan moeten fresen, maar ik zie het niet zitten om een stucadoor te laten komen om alle muren opnieuw te stucen. Kun je dit op een nette manier zelf weer dicht maken (en eventueel camoufleren met behang)?
Vraag
Alle reacties
In theorie wel, ligt er een beetje aan hoe goed je kan plamuren en behangen.Beroque schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:55: Kun je dit op een nette manier zelf weer dicht maken (en eventueel camoufleren met behang)?
Spel en typfouten voorbehouden
gewoon met een zak roodband en een stucspatel?
hoe is de muur nu, granol? want dan is het moeilijker.
o maar wacht, je wilt draadloze. dan zit er toch geen snoer aan?
hoe is de muur nu, granol? want dan is het moeilijker.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Ik denk dat @Beroque bedoelt dat de draden niet zichtbaar mogen zijn en dat er een inbouwdoosje in de muur komt waar het armatuur op gemonteerd kan worden.No Hands schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:23:
Of dit zelf netjes weg te werken is hangt af van je vaardigheden en je wil om iets te proberen en te leren. Wat je in ieder geval vooraf moet bekijken is waar de voeding vandaan moet komen, waar eventueel een schakelaar moet komen en hoe je de leidingen laat lopen. Controleer of er geen leidingen zijn die kruisen met de route die je gaat (laten) frezen. Het laatste wat je wilt is dat je voor 1 nieuw aan te leggen leiding 3 bestaande leidingen moet herstellen.
Kan je draadloze nader verklaren? Gewoon om elke vorm van verwarring weg te nemen.Beroque schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 17:55:
Wij hebben een nieuwe woning gekocht en we zouden graag draadloze wandlampen willen.
Alles kan stuk.
Excuus. Ik bedoel inderdaad een armatuur gemonteerd op een inbouwdoos, zoals @sypie benoemd!
Alles kan, maar bedenk ook dat je over een half jaar misschien een bredere bank koopt, een box voor een (wel of niet gepland) kind neer gaat zetten, toch uitgekeken bent op die boekenkast, etc.
Ik bedoel maar, infrezen van leidingen is (mits goed afgewerkt) heel mooi, maar ook wel erg permanent...
Ik bedoel maar, infrezen van leidingen is (mits goed afgewerkt) heel mooi, maar ook wel erg permanent...
Wandlampen zijn leuk bedacht maar in de praktijk vaak niet handig. De plaatsing is al genoemd maar vergeet ook niet dat je meestal elke imperfectie van je wand gaat zien, en dat is meer dan je denkt.
En als je dan zelf ook nog aan de gang gaat met dichtsmeren…
En als je dan zelf ook nog aan de gang gaat met dichtsmeren…
[ Voor 14% gewijzigd door TweakGP op 12-11-2025 08:36 ]
Pagina: 1