Toon posts:

Mouse control terugpakken in X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst was ik wat bookmarkjes aan het verslepen in Mozilla toen er een time-out popup kwam (die adserver van tweakers lag plat). Gevolg: Mozilla bevriest en houdt ook de controle over mijn muis. Ik kan 'm wel bewegen maar klikken heeft geen effect. Ook allerlei keyboard shortcuts werken niet, behalve CTRL-ALT-BACKSPACE dan :( .

De bug heb ik aangemeld bij bugzilla (bug 100058; link). Maar ik stel me voor dat dit vaker kan voorkomen, ook bij andere buggy applicaties, waardoor ik gegevens zou kunnen verliezen. Weet iemand een manier waarop ik toch de controle over mijn muis en keyboard kan behouden of terugkrijgen in X? Ik bedoel dan niet via een netwerk inloggen en dingen killen.

Verwijderd

HoiHoi,

je kan proberen je GPM daemon te resetten, dit is de grafische muis aansturing.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is opzich een aardig idee, alleen: GPM is voor de console. De muis wordt echt door X 'behandeld'; bij mij iig wel.

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 00:48

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Op woensdag 19 september 2001 10:00 schreef slierp het volgende:
Dat is opzich een aardig idee, alleen: GPM is voor de console. De muis wordt echt door X 'behandeld'; bij mij iig wel.
klopt GPM heeft nix met je X te maken. alleen wat je muis in X stuur weet ik ook niet :(

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 19 september 2001 10:24 schreef ZyMoTiC het volgende:
klopt GPM heeft nix met je X te maken. alleen wat je muis in X stuur weet ik ook niet :(
Dat is wel heel erg kort door de bocht. Je muis kan in X best via gpm gaan (dat heb ik ook).
Maar dat zal hier niet helpen, want het probleem ligt na gpm, na X zelfs.

Ik denk dat naar de console gaan (ctl-alt-F1) en dan inloggen en mozilla killen wel helpt.

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-04 00:48

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Op woensdag 19 september 2001 14:31 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg kort door de bocht. Je muis kan in X best via gpm gaan (dat heb ik ook).
Maar dat zal hier niet helpen, want het probleem ligt na gpm, na X zelfs.

Ik denk dat naar de console gaan (ctl-alt-F1) en dan inloggen en mozilla killen wel helpt.
als ik me GPM stop kan ik in x nog alles doen hoor?

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 14:31 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Even geprobeerd: na ctrl-alt-f1 krijg je een console met X output, alt-f2, inloggen, mozilla killen (ctrl-a in top, oudste mozilla-bin nemen) lukt allemaal wel. Alleen krijg ik geen X terug als ik dan alt-f1 + ctrl-alt-f1 druk. Is er nog een keystroke voor dat terugkeren naar X?

Ho, laat maar. ctrl-alt-f7! Nou ja, misschien dat dat getalletje soms verandert. Cool.

Verwijderd

Alt f7. Je kunt ook rechtstreeks met Ctrl Alt F2 naar de 2e console vanuit X.

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Normaal vanuit de console: Alt+F7 (als er 6 consoles zijn geconfigureerd)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Verwijderd

Topicstarter
Oke, oke ... dank u

/me voelt zich een n00b

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 19 september 2001 14:37 schreef ZyMoTiC het volgende:
als ik me GPM stop kan ik in x nog alles doen hoor?
Hier niet, omdat hier gpm de muis regelt en X dan 'via' gpm gaat. Dit heeft als voornaamste voordeel dat als de muis zich ranzig gedraagt (gebeurd op mijn laptop vaak na een suspend) ik alleen maar gpm hoef te herstarten ipv mijn hele X.

Verwijderd

Misschien ook een tip: (niet flauw bedoeld)
Mozzilla minder/niet gebruiken...is nl. errug zwaar prog.
Netschaap daarentegen, regelt dit allemaal net effekes iets beter...ziet er minder uit, maar tog...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 15:50 schreef e-forze het volgende:
[..]is nl. errug zwaar prog.[..]
Ja, ik weet het. Maar het heeft wel potentieel; ik gebruik 'm om de renderengine, de fonts en het meehelpen debuggen. Verder is m'n bak redelijk snel; op een mindere pc zou ik 'm liever niet gebruiken.

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Galeon! (gebruikt de rendering engine van mozilla, maar dan met een lichtere interface)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alleen gebruik ik KDE en probeer zodoende geen GNOME specifieke apps te draaien. Hij start ook java plugins op enzo dus is ie zowiezo traag .. nou ja, ik erger me d'r niet aan.
Pagina: 1