Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• PizzaFunghi
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13-11 12:07
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de €600

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Niks bijzonders, whatsapp, reddit, beetje browsen en het maken van foto's op vakantie.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik zit dus al enige tijd te twijfelen tussen de Razr 50 Ultra en de Flip 6. De Flip 7FE is ongeveer dezelfde prijs, maar is in vele opzichten minder, dus geen optie. Vind €600 voldoende budget voor de telefoon. Ik heb uiteraard gekeken naar het onderzoek van Tweakers zelf en heb zelf op het internet rond gekeken. Ik vind de (Android) support op de Razr ondermaats (zeker voor deze tijd) en er zit geen ultragroothoekcamera op. Dat vind ik een nadeel want ik wil deze wel gebruiken als ik op vakantie ben. Aan de andere kant ben ik jaren geleden van Samsung afgestapt door de enorme troep aan bloatware. De push naar hun eigen apps vind ik vervelend. Nu lees ik dus ook dat het niet mogelijk is om het gboard te gebruiken op het cover screen van de telefoon, tenzij je het Samsung toetsenbord onderhuids uitschakelt. Dat zijn doorgaans instellingen waar ik niet aan wil zitten. Sowieso zijn de opties vor het cover screen vrij bepert t.o.v. de Razr.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik loop een beetje vast en twijfel nogal over mijn aankoop. De goedkoopste versie van de Flip 6 wordt door Bol aangeboden, maar wel via een reseller. Als er iets mis gaat met de telefoon zie ik het al voor me dat ze niet lekker meewerken |:( . Voor twee tientjes meer kan ik 'm ook krijgen bij NBB. In het verleden heb ik hier hardware besteld en naar tevredenheid maar ben niet bekend met hun garantie/retour ervaringen. Iemand daar nog wat zinnigs over te melden?

Ik sta ook open voor andere suggesties qua telefoon. Ik heb nu een Pixel 6A die sinds die batterij update waardeloos is en dus een vervanging toe is. Chinese merken sluit ik per definitie uit

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Heb je de BBG over opvouwbare telefoons al gelezen?

Best Buy Guide: De beste foldable smartphones

• PizzaFunghi
Ja gezien, de toestellen die hier het best uitkomen, vallen helaas niet binnen mijn budget ;).

• swhnld
PizzaFunghi schreef op woensdag 12 november 2025 @ 09:42:
[...]

Ja gezien, de toestellen die hier het best uitkomen, vallen helaas niet binnen mijn budget ;).
Lees dan nog eens, 2 alinea's onder de aanbevolen Razr 60 ultra? Daar worden zowel de Razr 50 ultra als de Flip 7 FE benoemt als alternatieven (beide binnen jou budget), en wordt de Razr 50 Ultra aangeraden boven de Flip 7 FE.

• PizzaFunghi
swhnld schreef op woensdag 12 november 2025 @ 10:43:
[...]

Lees dan nog eens, 2 alinea's onder de aanbevolen Razr 60 ultra? Daar worden zowel de Razr 50 ultra als de Flip 7 FE benoemt als alternatieven (beide binnen jou budget), en wordt de Razr 50 Ultra aangeraden boven de Flip 7 FE.
De Flip 7 FE is ook gewoon minder dan de Flip 6, dat had ik al ontdekt. Misschien een domme vraag.. maar zou jij de groothoeklens (die dus ontbreekt) maar voor lief nemen? Ik neig er toch meer naar omdat ik zo'n ongelofelijke hekel heb aan die troep die Samsung allemaal op z'n telefoons propt.

• swhnld
PizzaFunghi schreef op woensdag 12 november 2025 @ 16:57:
[...]

De Flip 7 FE is ook gewoon minder dan de Flip 6, dat had ik al ontdekt. Misschien een domme vraag.. maar zou jij de groothoeklens (die dus ontbreekt) maar voor lief nemen? Ik neig er toch meer naar omdat ik zo'n ongelofelijke hekel heb aan die troep die Samsung allemaal op z'n telefoons propt.
Wat doe jij nu aan fotografie met de groothoeklens van je huidige telefoon? Gebruik je de .6x zoom optie (groothoek) op je telefoon wel eens, of zelfs regelmatig? Of doe je altijd standaard plaatje klik, en soms inzoomen 2 of 3 keer?
Als je het eigenlijk nooit gebruikt, lijkt het mij geen dealbreaker dat die mist op je volgende telefoon. Gebruik je dit wel vaak met groepsfoto's, of grote gebouwen fotograferen (waarbij je niet verder weg kan gaan staan om het erop te krijgen), dan heb je ook wel je antwoord of je er tegen kunt dat de optie mist. Ik gebruik het eigenlijk nooit, dus kan er prima buiten, maar heb wel een S23 Ultra vanwege de 10x zoom erop die ik vaak op vakantie gebruik (hoef ik geen compact camera meer mee te slepen voor de zoom).

• PizzaFunghi
swhnld schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:10:
[...]

Wat doe jij nu aan fotografie met de groothoeklens van je huidige telefoon? Gebruik je de .6x zoom optie (groothoek) op je telefoon wel eens, of zelfs regelmatig? Of doe je altijd standaard plaatje klik, en soms inzoomen 2 of 3 keer?
Als je het eigenlijk nooit gebruikt, lijkt het mij geen dealbreaker dat die mist op je volgende telefoon. Gebruik je dit wel vaak met groepsfoto's, of grote gebouwen fotograferen (waarbij je niet verder weg kan gaan staan om het erop te krijgen), dan heb je ook wel je antwoord of je er tegen kunt dat de optie mist. Ik gebruik het eigenlijk nooit, dus kan er prima buiten, maar heb wel een S23 Ultra vanwege de 10x zoom erop die ik vaak op vakantie gebruik (hoef ik geen compact camera meer mee te slepen voor de zoom).
Ik gebruik de .6x zoomfunctie niet heel vaak. Maar vind het wel handig om te hebben om meer in beeld te kunnen brengen op kortere afstand. Ik moet hierbij eerlijk bekennen dat de foto's vaak zodanig vervormen dat het eindresultaat niet top is. Zeker niet iets om uit te printen en op te hangen oid.

Ik denk dat als ik puur naar het nemen van foto's kijk ik sowieso beter uit ben met een vlaggenschip model van bv. Samsung. Maar ik vind ze allereerst prijzig en vaak ook veel te groot. Vandaar dat ik dus ook kijk naar een dergelijk toestel ;). Ik heb nu dus de Pixel 6a en die is qua formaat voor mij prima. Ik heb een Galaxy A56 voor mijn werk en dat is echt een koelkast. Ik zou zo weer voor een Pixel gaan, maar ik voel me flink belazerd door de batterij update die ze geforceerd hebben, waardoor het toestel waardeloos is geworden.

Enfin, ik denk dat ik eruit ben en de Razr bestel. Bedankt voor je hulp :)
Pagina: 1