Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AppleCarplay: meldingen tijdens bellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Erikst
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 11-11 13:34
Mijn vraag
In het verleden gebruikte ik in mijn auto Apple Kaarten als navigatie en als ik dan aan het telefoneren was, hoorde ik tijdens het bellen geen stem die de navigatie meldingen doorgaf. Voor en na het bellen hoorde ik ze dus wel.
Sinds kort gebruik ik Google Maps en nu hoor ik tijdens het bellen ook steeds een stem die de navigatie aanwijzingen doorgeeft. Weet iemand hoe ik dat uit moet zetten? En zo, dat ik voor en na het bellen die aanwijzingen wel hoor.

Alle reacties

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:34
Ik gok dat je dit niet zomaar uit kan zetten. Dat zit hem in de implementatie van Google Maps binnen de audio voorkeuren van een iPhone. De simpele oplossing is Apple maps gebruiken, die werkt nu eenmaal wat beter samen met de andere zaken op je telefoon. Of Google heeft dit niet zo netjes geprogrammeerd, of Apple wil ze geen toegang geven tot die optie, dat zijn denk ik de twee mogelijkheden.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:29
Loop[ de instellingen na nadat je verbonden bent met Carplay, kijk of je meldingsinstellingen kunt vinden in de auto per app. Bijvoorbeeld ook in dit gesprek zie je op het 3de antwoord een mogelijke oplossing:
https://www.pistonheads.c...c.asp?h=0&f=153&t=1957693