Ik ben bezig met de herinrichting van mijn meterkast ivm de komst van een laadpaal en om alvast het een en ander voor te bereiden voor een accusysteem.
Tot mijn grote schrik trof ik na deze 'verbouwing' de volgende ochtend enkele waterdruppels op de bovenkant van de nieuw aangebrachte omkasting. Niet een plek waar je water wil hebben! De meterkast zit recht onder de badkamer en er zitten daar veel leidingen en afvoeren.
Na veel speuren uiteindelijk bij toeval het 'lek' gevonden en gelukkig was de badkamer niet de oorzaak. Er blijkt water te druppelen uit een 3x2,5 YMVK kabel.... nog nooit meegemaakt! Deze kabel van ca. 25 meter loopt helemaal vanaf het dak naar beneden en is de voeding van de multispit airco unit die op het dak staat.
Ik ben nog niet boven geweest maar ik weet dat de kabel daar rechtstreeks in een werkschakelaar zit. Hij loopt rechtstreeks van het dak naar de meterkast en er zitten onderweg geen lassen in. Een nieuwe kabel trekken zal niet lukken, dus er is mij veel aangelegen om de kabel te kunnen behouden. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt. Alle tips zijn welkom!:strip_exif()/f/image/FAcFCPIMVX3bt8Wg5dnxsakw.jpg?f=fotoalbum_large)
Tot mijn grote schrik trof ik na deze 'verbouwing' de volgende ochtend enkele waterdruppels op de bovenkant van de nieuw aangebrachte omkasting. Niet een plek waar je water wil hebben! De meterkast zit recht onder de badkamer en er zitten daar veel leidingen en afvoeren.
Na veel speuren uiteindelijk bij toeval het 'lek' gevonden en gelukkig was de badkamer niet de oorzaak. Er blijkt water te druppelen uit een 3x2,5 YMVK kabel.... nog nooit meegemaakt! Deze kabel van ca. 25 meter loopt helemaal vanaf het dak naar beneden en is de voeding van de multispit airco unit die op het dak staat.
Ik ben nog niet boven geweest maar ik weet dat de kabel daar rechtstreeks in een werkschakelaar zit. Hij loopt rechtstreeks van het dak naar de meterkast en er zitten onderweg geen lassen in. Een nieuwe kabel trekken zal niet lukken, dus er is mij veel aangelegen om de kabel te kunnen behouden. Heeft iemand dit wel eens meegemaakt. Alle tips zijn welkom!
:strip_exif()/f/image/FAcFCPIMVX3bt8Wg5dnxsakw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Sharky2000 op 11-11-2025 09:56 ]
:strip_exif()/f/image/V7741Kffez1fcHboid2aQN5W.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R6C7wsTwEcga0eoaXuQDsQr6.jpg?f=fotoalbum_large)