Hoe moet een mediaserver op een QNAP werken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Ratelkous
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:29
Mijn vraag
Ik heb mijn QNAS nu ongeveer een jaar. Is in gebruik als dataserver voor genealogie, en als taget voor backups van diverse vcomputers. Dan nu Muziek!
Relevante software en hardware die ik gebruik: (alleen door mij herkende muzieksoftware. Bij het verkennen heb ik er enkele zelf geactiveerd, maar ik weet niet meer wat er al actief was)
geinstalleerd:
QNAP Media Streaminhg Add-On 500.1.1.10
ClamAV 0.103.11.46
Plex Media Server
Music Station 5.4.4
SMB Service 4.15.004

Beschikbaar, niet geïnstalleerd:
MinimServer 2.2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op het systeem trof ik een map Multimedia aan, onderverdeeld in Foto, Muziek en Video.
In de Muziek-folder heb ik wat naar MP3 geconverteerde CD's gezet, elk in een subfolder, en in elke subfolder de zelfgemaakte Playlist (Titel).m3u.
Diverse geluidsinstallaties (Technisat en Imperial) in huis kunnen met netwerkkabel of WiFi de server vinden als UPnP-bron. het menu is per merk verschillend, maar beide hebben de optie playlists zoeken, en die kan ik afdraaien. Ik had me verheeud om Vivaldi en Dire Straits en Bob Dylan en Lauridsen random af te spelen. De menu's bieden dat, maar het werkt niet.

Probleem: sommige (altijd dezelfden) playlists spelen af, sommige (altijd dezelfden) niet.

Ik ben een rookie met muziek, gebruik nog veel PickUp en CD speler. Ik heb wel eens met Linux gestoeid, en de interface doet me sterk aan Linux denken, maar ik houd me het liefst bij de GUI.

Wat doe ik verkeerd, c.q, wat zie ik over het hoofd?