[BUG] Goedkoopste prijs klopt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 555 views

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-12 13:44
Ik krijg een melding te zien dat "dit product is nog nooit zo goedkoop geweest!". Als ik dan kijk naar de prijzen, zie ik dat de goedkoopste 109 euro is en refurbished 104 euro.

Kijk je vervolgens naar de prijshistorie, dan zie je op meerdere momenten dat de prijs ver onder de 100 euro is gezakt. Of komt Tweakers nu ook tegenwoordig met sjoemelsoftware :+

url:
uitvoering: Lenovo Tab M9, Wi-Fi, 4GB ram, 64GB opslag, 2 jaar garantie, tran...

Afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzaVPFeBWoDUIhwlCefMAb6vDVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/45OlCOiDyjDPWR2PuMTLzmGL.png?f=fotoalbum_large

• Marvellanius
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-12 11:33

Marvellanius

Devver
Ik zie zelf dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3JTpV4APSeV_saKI1uXJUqC8M4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r5weeCzufqwDDzH6GbdPazty.png?f=fotoalbum_large

Kan je dit vandaag nog steeds reproduceren? Ik heb zelf deze combinatie namelijk niet kunnen vinden en lijkt vanuit de code ook niet mogelijk te zijn op het eerste gezicht - wil even weten of het zich nog voordoet voordat we er verder induiken :)

• ZeroXT
Marvellanius schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 09:55:
Kan je dit vandaag nog steeds reproduceren? Ik heb zelf deze combinatie namelijk niet kunnen vinden en lijkt vanuit de code ook niet mogelijk te zijn op het eerste gezicht - wil even weten of het zich nog voordoet voordat we er verder induiken :)
De melding verschijnt niet meer op die productpagina. Misschien een fluke? :)

• Marvellanius

Marvellanius

Devver
Laten we het hopen - niet heel netjes though, dus zal er zelf ook wat scherper op zijn. Flukes zijn wel het moeilijkste om de oorzaak van te achterhalen - het zou natuurlijk helemaal niet voor moeten komen!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14:29
Komt wel heel regelmatig voor als ik door de deals scroll. Soms bij een prijs die hoger is dan voorheen, soms bij een prijs die gelijk is aan voorheen.

Bijv: uitvoering: MSI PRO MP273AWDE Wit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrwYDhGD3GMOQNG1CnBDrhoW9jM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D0RNHy5PoCzommC8EqrF7Qmz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door XelaRetak op 11-11-2025 10:38 ]

• Marvellanius

Marvellanius

Devver
Daar kan de copy misschien ietsje strakker, maar is het wel de laagste prijs die wij ooit gezien hebben - dit is voor de a/b test (ja dit is een test :) ) even out of scope verklaard - wat ik wél interessant vind is voorbeelden zoals @ZeroXT had aangeleverd waar er duidelijk een lagere prijs te zien is in de grafiek dan de huidige prijs, met deze melding, want daar gaat dan aan onze kant iets niet helemaal soepel met de data voor de test aanleveren...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:58

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Marvellanius schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:56:
Daar kan de copy misschien ietsje strakker, maar is het wel de laagste prijs die wij ooit gezien hebben - dit is voor de a/b test (ja dit is een test :) ) even out of scope verklaard - wat ik wél interessant vind is voorbeelden zoals @ZeroXT had aangeleverd waar er duidelijk een lagere prijs te zien is in de grafiek dan de huidige prijs, met deze melding, want daar gaat dan aan onze kant iets niet helemaal soepel met de data voor de test aanleveren...
Mjah, er is in het voorbeeld hierboven een paar maanden eerder (14 t/m 18 maart) exact dezelfde prijs geweest als laagste. Om dan nu te gaan melden "laagste prijs ooit" klopt dan natuurlijk niet, het is immers eerder voorgekomen. Het zou logischer zijn om het te tonen als het de eerste keer is dat de prijs op het laagste punt staat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ook niet vergeten dat Black Friday en Cyber Monday aanstaande zijn, wellicht dat daarom sommige prijzen nu al wat fluctueren.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hero of Time schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:45:
Mjah, er is in het voorbeeld hierboven een paar maanden eerder (14 t/m 18 maart) exact dezelfde prijs geweest als laagste. Om dan nu te gaan melden "laagste prijs ooit" klopt dan natuurlijk niet, het is immers eerder voorgekomen. Het zou logischer zijn om het te tonen als het de eerste keer is dat de prijs op het laagste punt staat.
Nou ja, wellicht zou dan 'Zelfde prijs als laagste ooit' duidelijker zijn, al is dat natuurlijk ook weer minder sensationeel en dus gebruikers minder snel geneigd te klikken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 11-11-2025 18:55 ]

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-11 20:14
Hero of Time schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 18:45:
[...]

"Laagste prijs ooit" kan je over discussiëren, want in mijn optiek sluit dat niet uit dat hij gelijk is aan de vorige laagste prijs ooit. Er was immers nog nooit een lagere prijs.

"Dit product is nog nooit zo goedkoop geweest" is wel onjuist wanneer het al eens eerder dezelfde prijs had...

iRacing Profiel

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wild Chocolate schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:22:
[...]

"Laagste prijs ooit" kan je over discussiëren, want in mijn optiek sluit dat niet uit dat hij gelijk is aan de vorige laagste prijs ooit. Er was immers nog nooit een lagere prijs.

"Dit product is nog nooit zo goedkoop geweest" is wel onjuist wanneer het al eens eerder dezelfde prijs had...
In mijn optiek zijn beide gelijk. Want met 'laagste ooit' ga je naar de hele historie kijken om te bepalen of het nu goedkoper is. Dat is het niet, het is gelijk met de laagst geregistreerde prijs in het verleden.

• Marvellanius

Marvellanius

Devver
Zoals ik aangaf in m'n eerste gequootte reactie; de copy kan in het geval van een gelijke prijs inderdaad wat beter, maar dat gaat tijdens deze test niet meer aangepast worden - bij een mogelijke concrete implementatie zal ik de suggesties/overwegingen hier ook zeker meenemen in de discussies hieromtrent (daarmee wil ik ook zeggen; kan niks beloven, maar doe m'n best) :)

Maar wat ook duidelijk moge zijn, een volledig dekkende copy die door iedereen als correct word ervaren - hier bijvoorbeeld zeggen "prijs was op x/x 100 euro, en nu ook", zal voor sommige gebruikers ook onlogisch zijn - is niet simpel :)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor als de prijs nu hetzelfde is als de ooit geregistreerde laagste prijs, zou ik als tekst "dit product is eerder net zo goedkoop geweest" of vergelijkbaar gebruiken om aan te geven dat het nu op het laagste is, maar niet lager dan ooit. Iets kort en bondig dat de lading goed dekt dat het niet voor het eerst zo laag is, maar wel het laagst is.

• ZeroXT
Nu zie ik het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-viMnwFfpbeVBy5-dsYhqDm0WA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jQn1d1orlUXnfglgqWRGo1Wy.png?f=fotoalbum_large

De tekst is:
De laagste prijs ooit gemeten was € 89 op 30 april 2025. Dat was 197 dagen geleden.
De prijs klopt, maar de tekst niet want de prijs van 89 euro was onder andere op 30 april 2025. Maar ook op 15 juli 2024 en 9 september 2024 en 27 oktober en 9 januari, etc. etc.

Eigenlijk zou de tekst zoiets moeten zijn:
De laagste prijs ooit gemeten was € 89 euro. Dit was voor het laatst op 30 april 2025 wat 197 dagen geleden is.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Aangezien het hier om een a/b-test gaat sluit ik dit topic. Mochten we deze feature implementeren dan nemen we deze feedback mee.

March of the Eagles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.