Hoi,
Ik heb een maand geleden met mijn dochter een neiuwe gamePC gebouwd.
Onderdelen bij elkaar gezocht via de BBG1080 en wat upgrades gedaan.
Processor: AMD Ryzen 7 7700 Trayv
Moederbord: ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI
Videokaart: Sapphire Pulse Radeon RX 9060 XT 16GB
Behuizing: huidige hergebruikt
Processorkoeling: Arctic Freezer 36 (Black)
Geheugen intern: G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5
Voeding: Corsair RM650e (2025) Zwart
Ssd: huidig WD Black 2TB
Monitor: oude HP Compaq LA2405 (ze is nog aan het sparen voor een nieuwe)
Na een hoop gedoe met installeren van Windows uiteindelijk besloten om alles te wissen en een helemaal schone installatie te doen.
2 partities gemaakt, een voor Windows van 120GB en de rest voor spellen en programma's.
na een paar dagen begon het systeem te sputteren bij Diablo4 en wil niet op best mogelijke resolutie spelen.
Diablo bleef haperen en helemaal als ze meerdere programma's tegelijk open had (Discord, steam, diablo, opera, etc).
Gisteren liep D4 helemaal vast op geheugen.
Dus C-schijf uitgebreid naar 260GB en virtueel geheugen aangepast naar 30-80GB. er bleek nog maar 11Gb ruimte over te zijn van de 115?? wist niet dat Windows zoveel gebruikte/innam.
Krijg vandaag ook weer te horen dat het scherm vreemd doet. eerst flikkert het en dan gaat het even uit en vervolgens komt er een beeld van allemaal losse kleurtjes/pixels die knipperen en dan doet ie het weer gewoon.
Als ik bij systeeminformatie kijk wordt er nergens een foutmelding weergegeven.
Wordt hier intussen wel een beetje moe van maar heeft iemand enig idee waar ik dit in moet zoeken? kan het aan de oude monitor liggen? of toch de videokaart die misschien niet helemaal lekker is (al wordt dat niet aangegeven). Ik zou toch denken dat een PC met deze specs geen probleem met dit gebruik zou mogen hebben.
Ik heb een maand geleden met mijn dochter een neiuwe gamePC gebouwd.
Onderdelen bij elkaar gezocht via de BBG1080 en wat upgrades gedaan.
Processor: AMD Ryzen 7 7700 Trayv
Moederbord: ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI
Videokaart: Sapphire Pulse Radeon RX 9060 XT 16GB
Behuizing: huidige hergebruikt
Processorkoeling: Arctic Freezer 36 (Black)
Geheugen intern: G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5
Voeding: Corsair RM650e (2025) Zwart
Ssd: huidig WD Black 2TB
Monitor: oude HP Compaq LA2405 (ze is nog aan het sparen voor een nieuwe)
Na een hoop gedoe met installeren van Windows uiteindelijk besloten om alles te wissen en een helemaal schone installatie te doen.
2 partities gemaakt, een voor Windows van 120GB en de rest voor spellen en programma's.
na een paar dagen begon het systeem te sputteren bij Diablo4 en wil niet op best mogelijke resolutie spelen.
Diablo bleef haperen en helemaal als ze meerdere programma's tegelijk open had (Discord, steam, diablo, opera, etc).
Gisteren liep D4 helemaal vast op geheugen.
Dus C-schijf uitgebreid naar 260GB en virtueel geheugen aangepast naar 30-80GB. er bleek nog maar 11Gb ruimte over te zijn van de 115?? wist niet dat Windows zoveel gebruikte/innam.
Krijg vandaag ook weer te horen dat het scherm vreemd doet. eerst flikkert het en dan gaat het even uit en vervolgens komt er een beeld van allemaal losse kleurtjes/pixels die knipperen en dan doet ie het weer gewoon.
Als ik bij systeeminformatie kijk wordt er nergens een foutmelding weergegeven.
Wordt hier intussen wel een beetje moe van maar heeft iemand enig idee waar ik dit in moet zoeken? kan het aan de oude monitor liggen? of toch de videokaart die misschien niet helemaal lekker is (al wordt dat niet aangegeven). Ik zou toch denken dat een PC met deze specs geen probleem met dit gebruik zou mogen hebben.
[ Voor 61% gewijzigd door ML45 op 10-11-2025 18:14 . Reden: nog niet klaar met post ]