Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pvc ondervloer platen leggen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 20-11 23:34
Mijn vraag
voor het leggen van de click pvc van 5 mm heb ik xps ondervloer platen van 6mm.

Moeten deze ook haaks onder de legrichting van het pvc gelegd worden en in half steens verband?
Via internet kom ik veel uitleg over ondervloer op rol tegen of de welbekende groene platen i.c.m. laminaat.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Google
Klus sites

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:01
Het kan maar hoeft niet, belangrijkste bij PVC is dat het PERFECT strak en effen ligt. Elk bobbeltje / verhoginkje zorgt voor een verende vloer. Bij PVC heb je hier meer last van dan met laminaat.

met halfsteens verband zorg je wel voor vereffening, maar als dat al nodig is heb je sowieso al teveel oneffenheid in je vloer.

[ Voor 24% gewijzigd door 99ruud99 op 10-11-2025 15:00 ]

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 10:44
(jarig!)
Aangezien Klik PVC en laminaat niet veel verschillen in legmethode en vorm (lengte, breedte)
zou ik gewoon het "standaard" advies voor laminaat volgen.
Ik weet niet wat dat "standaard" advies is maar gebruikelijk is om laminaat / PVC in de lengterichting van de
kamer te leggen en dan zou ik de ondervloer platen in de richting haaks daarop leggen (dus in de breedte).
En beide half steens verband.
Dan voorkom je grotendeels dat je een lange naad tussen twee platen hebt die boven elkaar liggen, dus een lange naad in de ondervloer en daar precies bovenop in de lengterichting een naad in het PVC.

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:07
Ik sluit mij even aan met een eigen vraag betreffende het topic:
Ik ben oprecht benieuwd welke / waar je XPS platen hebt gevonden van:
1) 6mm - wat een aparte maat
2) platen die genoeg druksterkte hebben (400 kPa+).

Ik weet zelf alleen dat 5mm 500kPa beschikbaar is als "normaal product" in Nederland.