RC5 als service onder WinXP en ook niet.

Pagina: 1
Acties:

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Hallo, mijn vorige topic was een Code #49 (brak), dus hier nog maar eens.

Ik heb net Windows XP final Corp. geinstalleerd op mijn Pentium 2 266 met 288 mb ram, en het loopt lekker. Nu wil ik het zo dat als ik onder mijn account inlog dat ik de }:O in de systray zie staan (naast de klok dus). Dit heb ik gedaan door een snelkoppeling in de map opstarten te zetten. Maar hoe doe ik het nu dat als iemand anders inlogd, dat de koe wel gaat lopen, maar je hem niet ziet?

Alvast bedankt!

Juist

Verwijderd

.

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Het is of in je tray, via startupfolder of als service, voor zover ik weet is het niet mogelijk om dit apart te doen.

wat wel zou kunnen is om de default user een link in de startupfolder te geven naar dnetc.exe -hide en voor jezelf alleen dnetc.exe. Alleen als je dan uitgelogt staat draait ie niet als service.

anders eventjes kijken of je bij jezelf een batchbestandje kunt maken dat bij het aanloggen dnetc -shutdown aanroept en dan dnetc.ece uitvoert en dat je de koe wel in de services zet. Misschien werkt het, ik heb het niet getest. Het enige wat dan jammer is, is dat ik niet weet hoe je hem weer bij het afloggen als service kan laten draaien.

Ik hoop dat je eruitkomt met die paar tips. :)

• Scraper
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 15:05

Scraper

ErikJ

Op woensdag 19 september 2001 10:28 schreef Hunter het volgende:
.
??

Verwijderd

Op woensdag 19 september 2001 10:31 schreef Scraper het volgende:

[..]

??
ja foutje

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Of je kan de nepkoe proberen.

Als ik het goed heb zorgt die ervoor dat je een koetje als service kan installeren maar dat het nog wel mogelijk is een koeicon in je systray te krijgen.

Default staat het koetje dus als service te draaien en in jouw account start je de nepkoe op.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Waar haal ik die nepkoe dan vandaan?

Juist

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 20:21

DJ

Volgens mij (correct me if i'm wrong ;) ) heeft WinXP dezelfde User structuur als Win2K. En dus is het wel mogelijk wat jij wil.

Namelijk zo => creeer een folder op de HardDisk waar iedereen lees en schrijf rechten in krijgt. Zet daar de DNETC Client in. Als het goed is, dan staat er op de C: schijf (als daarop WinXP installed is) een Folder "Documents and Settings" (ik weet even niet hoe dit in het Nederlands heet . . .). Daaronder staat "All Users". Daaronder staat "Start Menu", en daaronder staat "Programs". Daaronder staat dan weer "Startup" . . . en als je dan daarin de ShortCut naar de DNETC Client zet, dan start hij altijd in de Systray op, ongeacht welke User er aanmeldt (als die User dan tenminste Lees en Schrijf rechten heeft in de Folder waar de DNETC Client staat).

Een simpele edoch effectieve oplossing . . .

Als het niet klopt (ik heb geen WinXP ervaring), dan hoor ik het wel . . .

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Op woensdag 19 september 2001 19:12 schreef DJ het volgende:
Volgens mij (correct me if i'm wrong ;) ) heeft WinXP dezelfde User structuur als Win2K. En dus is het wel mogelijk wat jij wil.

Namelijk zo => creeer een folder op de HardDisk waar iedereen lees en schrijf rechten in krijgt. Zet daar de DNETC Client in. Als het goed is, dan staat er op de C: schijf (als daarop WinXP installed is) een Folder "Documents and Settings" (ik weet even niet hoe dit in het Nederlands heet . . .). Daaronder staat "All Users". Daaronder staat "Start Menu", en daaronder staat "Programs". Daaronder staat dan weer "Startup" . . . en als je dan daarin de ShortCut naar de DNETC Client zet, dan start hij altijd in de Systray op, ongeacht welke User er aanmeldt (als die User dan tenminste Lees en Schrijf rechten heeft in de Folder waar de DNETC Client staat).

Een simpele edoch effectieve oplossing . . .

Als het niet klopt (ik heb geen WinXP ervaring), dan hoor ik het wel . . .

DJ
Ok, ik snap wat je bedoelt, maar nog 1 vraagje:

Als ik het zo doe, dan kan de link in mijn opstart map weg, maar hoe zit het dan als ik inlog(en dus de koe opstart), en daarna een Switch User (Win+L) doe, dan start hij de koe ook weer op, of ziet hij dan dat hij al loopt?

Juist

• Heinrich_Harrer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-01-2024
Op donderdag 20 september 2001 16:43 schreef Jeldert het volgende:

[..]

Ok, ik snap wat je bedoelt, maar nog 1 vraagje:

Als ik het zo doe, dan kan de link in mijn opstart map weg, maar hoe zit het dan als ik inlog(en dus de koe opstart), en daarna een Switch User (Win+L) doe, dan start hij de koe ook weer op, of ziet hij dan dat hij al loopt?
Je hebt een mapje allusers en je hebt voor iedere individuele gebruiker een opstartmapje. Als je dus in het opstartmapje voor alluser een .lnk zet, dan werkt ie dus voor alle gebruikers.
Pagina: 1