Wij hebben al langere tijd vochtproblemen in meterkast (bj 2011).
- De doorvoeren lekken lucht > polymeer kit in/tochtband.
- Het vloerpaneel lijkt vochtig
- Houten paneel meterkast staat OP grond en trekt vocht capillair omhoog > opgelost met gelamineerd vel eronder te schuiven.
- Bij openen lege doppen in doorvoer paneel stroomt lucht hard omhoog van onderaf, grote druk.
- Woning is gebouwd op grond, geen kruipruimte, wel lege holte bij meterkast.
Het probleem:
- Ik vermoed dat paneel niet geisoleerd is. Of niet goed. Een paneel vervangen is feitelijk meterkast vervangen.
- Er zou überhaupt niet zo fanatiek lucht moeten stromen.
- Pur, coating ed zijn geen oplossing, want ean gaat vocht eronder komen en ook schimmelen
- Ik heb nog gedacht aan pu injectiehars in de open doppen te laten spuiten om de holte te vullen.
- Zijkant hout is ook beschimmeld. Ik zou liefst hele meterkast laten vervangen. Maar hoe?
- Luchtvochtigheid blijft permanent 10 hoger dan in hal en vraagt om continu aan hebben ontvochtiger. Eigenlijk kunnen we dus nooit langer dan een dag weg
Wat nu???
Isolatie probleem, niet een technische installatie probleem => schopje BK
- De doorvoeren lekken lucht > polymeer kit in/tochtband.
- Het vloerpaneel lijkt vochtig
- Houten paneel meterkast staat OP grond en trekt vocht capillair omhoog > opgelost met gelamineerd vel eronder te schuiven.
- Bij openen lege doppen in doorvoer paneel stroomt lucht hard omhoog van onderaf, grote druk.
- Woning is gebouwd op grond, geen kruipruimte, wel lege holte bij meterkast.
Het probleem:
- Ik vermoed dat paneel niet geisoleerd is. Of niet goed. Een paneel vervangen is feitelijk meterkast vervangen.
- Er zou überhaupt niet zo fanatiek lucht moeten stromen.
- Pur, coating ed zijn geen oplossing, want ean gaat vocht eronder komen en ook schimmelen
- Ik heb nog gedacht aan pu injectiehars in de open doppen te laten spuiten om de holte te vullen.
- Zijkant hout is ook beschimmeld. Ik zou liefst hele meterkast laten vervangen. Maar hoe?
- Luchtvochtigheid blijft permanent 10 hoger dan in hal en vraagt om continu aan hebben ontvochtiger. Eigenlijk kunnen we dus nooit langer dan een dag weg
Wat nu???
Isolatie probleem, niet een technische installatie probleem => schopje BK
[ Voor 3% gewijzigd door Septillion op 24-11-2025 10:13 ]
:strip_exif()/f/image/wUrSXL6JJ7gROIxq2xHnPAvL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nRKoyiTGklvukJ3x7xs2VGx3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/86iukbUBW4etD9zVXQrFJTTU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OGC7ubPuGSC8pLCYNPyuheE4.jpg?f=fotoalbum_large)