Hulp met laadpaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-11 14:53
Mijn vraag
We zijn net in ons nieuwe paleisje getrokken.
Nu hangt hier een laadpaal (evbox) en hebben wij onze oude laadpaal meegenomen. Kan ik deze paal gewoon wisselen zodat mijn vriendin weer zakelijk de stroomkosten terugkrijgt? Of kan ik de evbox aanpassen dat haar pasje en bij horende declaratie weer krijgt?

Alle reacties

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09-11 21:09

ITsEZ

parttime all-rounder

EVBox stopt, je zou het dan sowieso over moeten zetten naar een andere aanbieder zoals eflux https://www.e-flux.io/nl/migratie-evbox-everon
Of je de paal kan wisselen hangt uiteraard af van de kabels die er getrokken zijn naar de oude paal, en welke je nieuwe paal nodig heeft.

Persoonlijk zou ik kijken of je die evbox werkend krijgt met eflux of soortgelijke. Dan kan je in dat portaal gewoon een tarief instellen. Dan leg je die andere lader in de schuur voor als de EVBox het een keer begeeft.

What you see is always what you get.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:13
geldermalsen schreef op zondag 9 november 2025 @ 15:13:
Nu hangt hier een laadpaal (evbox) en hebben wij onze oude laadpaal meegenomen. Kan ik deze paal gewoon wisselen zodat mijn vriendin weer zakelijk de stroomkosten terugkrijgt?
Je bent imho erg onduidelijk wat je wil:
Wil je de evbox gaan gebruiken voor de zakelijke afrekening?
Wil je laadpaal van je oude woning gebruiken voor de afrekening?
Of kan ik de evbox aanpassen dat haar pasje en bij horende declaratie weer krijgt?
Dat ligt aan de afspraken die jouw vriendin heeft met de partij die de zakelijke afrekening doet.

Heb jullie die partij al laten weten dat jullie gaan verhuizen en de laadpaal meeneemt?
Is de verhuisde laadpaal jullie eigendom? Of is het onderdeel van een (zakelijke) lease?

[ Voor 5% gewijzigd door FredvZ op 09-11-2025 20:10 ]

Spel en typfouten voorbehouden