Headset voor thuiswerken dat niets van geluid doorlaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Natalie_G
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 09-11 15:16
Ik zoek een?
Een noisecanceling bedraade headset om thuis te werken (callcenter) en die geen achtergrondgeluiden zoals spelende of blaffende hondjes doorlaten naar mezelf als de klant aan de andere kant van de lijn .

Wat is je budget?
Geen specifiek budget hiervoor. Ik zou al zeer blij zijn mocht dit daadwerkelijk bestaan.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
mijn job uit te voeren. Ik werk voor een callcenter dus bel gans de dag door met klanten die inbellen op onze klantendienst. Wij werken op Windows 11 en Genesys. Het moet een bedraade headset zijn want draadloos wordt niet toegestaan aangezien deze instelling op onze laptops zo geprogrammeerd is. Buiten Genesys, ons belsysteem, moet deze ook Microsoft ondersteunen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zelf heb ik nog niet echt iets sluitends gevonden. Wat noisecanceling betreft, heb je veel headsets maar ik zoek echt een headset waarbij zowel ik als de klant geen extra geluid ervaart. Mijn hondjes zijn nog jong en spelen vaak met elkaar, wat natuurlijk suuuuper normaal is, maar soms krijg ik van de klant wel te horen dat ze hoorbaar zijn. Wij gebruiken nu de Jabra Engage 50 headset. Deze is al beter dan de vorige maar alsnog laat deze te wensen over wat betreft omgevingsgeluid dat doorkomt naar de ontvanger.

Welke vragen heb je hier nog over?
Geen extra vragen. Kort samengevat: ik zoek een bedraade headset voor callcenter met volledige noisecanceling naar mij en de ontvanger toe. Met ondersteuning Windows11, Genesys en Microsoft. Budget maakt niet uit. Mocht er een winkel bestaan waar je headsets in allerlei situaties en geluiden kunt testen, please let me know ;)
Beetje desperate aan het geraken hier. Ik doe mijn werk echt graag, er is geen andere plek in huis waar ik me kan zetten, hondjes reageren af en toe op geluid van buiten waardoor klant dit hoort en ik mijn professionaliteit deels verlies tijdens het gesprek + naargelang het topic waarover het gaat (klachten/hulp bieden) not done is dat de klant hierdoor geïrriteerd geraakt.

[ Voor 6% gewijzigd door Natalie_G op 09-11-2025 15:16 ]

Alle reacties

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:39
Al eens gedacht aan een losse microfoon? Er zijn microfoons die alleen geluid oppakken als je er recht van voren in praat. Daarmee elimineer iig het geluid richting de klant.

Even out of de box voor jezelf. In ear dopjes met stig isoleren gehoorbeschermers?

Een all in one oplossing die bestaat gewoon niet. Iig niet wat vele malen beter werkt dan bijv een sony xm5 ofzo.

tijd voor wat klusjes!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je moet sowieso keuzes maken, en realistisch blijven. (Overigens gezien een USB headset kan, vermoed ik dat een draadloze USB headset ook prima werkt ;) ). Want er gaat geen headset zijn waarbij blaffende honden 100% voor jou worden weggefilterd. Voor de klant zal het al beter zijn, maar door een headset te hebben met microfoon op een steeltje bij je mond plus noise cancelling op de microfoon, heb je waarschijnlijk al wel 90% van wat haalbaar is daarmee. RTX Voice van Nvidia kan een hoop, maar daar schiet je weinig mee op op een werklaptop.

Voor jezelf is nog wel wat te winnen door naar eentje met betere passieve noise onderdrukking + actieve noise cancelling te gaan. Dat zijn wel primair Bluetooth koptelefoons. En sommige kan je wel met een draadje koppelen, maar of dat inclusief microfoon is en inclusief noise cancelling op die microfoon, dat weet ik niet.

Overigens sinds Corona is het niks bijzonders dat je weleens wat achtergrondgeluiden bij een thuiswerken hoort van de klantendienst.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er zijn "Certified for Microsoft Teams" headsets (vooral voor microfoon bedoeld), maar je bent niet realistisch aangaande noise cancellation. Die kan vooral repeterende geluiden tegengaan, maar blaffende hondjes dus niet, want variabel (en wisselende frequenties). Voor Genesys is geen certificering, zo te zien.

Als het ook nog bedraad moet, tja. De tip voor de unidirectionele microfoon is een goede, heb ik ook gedaan toen ik onderwijs sessies moest opnemen voor de studenten gedurende covid. Je zult wat aan het probleem moeten doen, dwz de hondjes of de kantooromgeving.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 09-11-2025 15:44 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.