Dak binnenkant afwerken renovatie slaapkamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jantjezoepenman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:09
De afgelopen jaren heb ik in huis al veel aangepakt maar er is nog 1 kamer over waar ik een beetje tegenop zag. Ook omdat ik wist hoeveel oude isolatie er tegen het dak was bevestigd en je van de huidige vloer meteen evenwichtstoornis krijgt omdat hij zo scheef is. Inmiddels heb ik de hele kamer gesloopt tot aan de balken en het dakbeschot.

Mijn vraag is nu, van de buitenkant gekeken heb ik dakpannen, 10cm PIR platen en dan het dakbeschot. Er zit geen folie tussen, hoe zou ik het eventueel binnen kunnen (akoestisch) isoleren en met welke opbouw. Want nu alles er af is heb je toch wel heel veel omgevingsgeluid omdat PIR daar weinig tegen helpt. De balken wil ik eventueel in het zicht houden.

Waarschijnlijk zijn hier wel Tweakers die het antwoord op mijn vraag weten en mij de goede richting in kunnen sturen. Ik kan eventueel foto’s maken mocht dat nodig zijn.

Alle reacties

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 21:31
Die 10cm PIR zal al flink isoleren, als die correct is afgewerkt en alu laag heeft is die al vochtdicht.
Dus eronder dampopen werken en controleren in ubakus of je het dauwpunt niet onder de PIR trekt.
Laagje glas/rotswol tussen de balken en gipsplaten er tegen. Geen waterdichte folie er tussen (dakbeschot moet kunnen drogen) klimaatfolie kan wel.
Let wel, als je raamroosters hebt, of rolluiken met handbediening, dan heb je langs daar een groot geluidslek dus kan je je afvragen of je er moeite in wil steken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• jantjezoepenman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:09
Alvast bedankt voor je goede raad. Ik zal even onderzoek doen. Qua klimaatfolie maakt het nog uit welk merk e.d.? Want er zijn nogal wat soorten