Macbook Pro 2019 en Powerpoint 2021 --> twee monitors

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• smakkrak
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-11 21:38
Beste Allen.

Ik zit met een probleem en ik kom er maar niet uit, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een Macbook Pro uit 2019 (Monterey).
Sinds het begin heb ik met Powerpoint 2021 geen problemen gehad om twee externe monitors aan te sturen.

De indeling zag er toen zo uit:
Macbook scherm: 16:9 geeft presenterview
Eerste externe monitor: 16:9 geeft presenterview (mirror)
Tweede externe monitor: 16:9 geeft presentatie (niet mirror)

Maar tegenwoordig gaat powerpoint de orginele resoluties aanhouden en krijg ik deze instelling:
Macbook scherm: 16:10 geeft presenterview
Eerste externe monitor: 16:9 geeft presentatie (niet mirror)
Tweede externe monitor: 16:9 geeft achtergrond afbeelding (niet mirror)

En zodra ik een 16:10 monitor aansluit dan wilt hij wel de presenterview dupliceren.
Ik krijg dus nooit een 16:9 presenterview uit op de externe monitor, wat ik wel heel graag wil.

Diverse opties heb ik geprobeerd zoals andere usb-c verlopen, andere MacOS tot en met Tahoe.
Maar geen enkele optie geeft de oplossing. Op dit moment heeft het een nieuwe MacOS Monterey met een nieuw aangeschfte Office 2021.

Ik ben benieuwd of jullie een idee hebben.

Met vriendelijke groet,
Kevin

Alle reacties

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Het zou handig zijn als je wat meer van het template invult, zoals: hoe heb je alles aangesloten en hoe heb je dit ingesteld? Zowel op je Mac (scherm instellingen) als in Powerpoint (instellingen voor de presentatie)?

• smakkrak
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-11 21:38
Beste Archer,
Dankjewel dat je met me wil meedenken, als je het over een template hebt van de powerpoint?
Deze had ik niet, gewoon een beginners slide starten in presenterview en kijken of powerpoint meteen werkt.
De mac is aangesloten met twee Delock - USB-c naar 3x USB en HDMI.
En 1 extern scherm dupliceer ik met de mac. En het andere scherm word een uitgebreid scherm.

Deze setup werkt prima met Keynote maar niet bij Powerpoint.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Toen je dit topic opende en koos voor 'ik wil een vraag stellen' toen kwam er een template langs... zou je dat even volledig in willen vullen? Op zich hebben we nu al wel een aantal van de details binnen, maar hoe vollediger, hoe sneller er te antwoorden valt.

Je kan in Powerpoint op de 'Slide Show' tab een aantal dingen instellen. Dat bepaalt bijvoorbeeld of je een presenterview ergens krijgt te zien. Wat heb je daar allemaal aan opties ingesteld onder 'Set up Show'? Wat heb je in je system settings onder displays ingesteld voor je diverse monitors? Welke is je main display, welke is er een mirror en welke heb je als extended staan? Je geeft wel verhoudingen, maar wat voor resoluties draai je op de verschillende schermen en wat voor schermen zijn dit? Als je daar meer over verteld kan het zijn dat je ook wat meer reacties krijgt. Dank!