Beste Allen.
Ik zit met een probleem en ik kom er maar niet uit, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb een Macbook Pro uit 2019 (Monterey).
Sinds het begin heb ik met Powerpoint 2021 geen problemen gehad om twee externe monitors aan te sturen.
De indeling zag er toen zo uit:
Macbook scherm: 16:9 geeft presenterview
Eerste externe monitor: 16:9 geeft presenterview (mirror)
Tweede externe monitor: 16:9 geeft presentatie (niet mirror)
Maar tegenwoordig gaat powerpoint de orginele resoluties aanhouden en krijg ik deze instelling:
Macbook scherm: 16:10 geeft presenterview
Eerste externe monitor: 16:9 geeft presentatie (niet mirror)
Tweede externe monitor: 16:9 geeft achtergrond afbeelding (niet mirror)
En zodra ik een 16:10 monitor aansluit dan wilt hij wel de presenterview dupliceren.
Ik krijg dus nooit een 16:9 presenterview uit op de externe monitor, wat ik wel heel graag wil.
Diverse opties heb ik geprobeerd zoals andere usb-c verlopen, andere MacOS tot en met Tahoe.
Maar geen enkele optie geeft de oplossing. Op dit moment heeft het een nieuwe MacOS Monterey met een nieuw aangeschfte Office 2021.
Ik ben benieuwd of jullie een idee hebben.
Met vriendelijke groet,
Kevin
Ik zit met een probleem en ik kom er maar niet uit, hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb een Macbook Pro uit 2019 (Monterey).
Sinds het begin heb ik met Powerpoint 2021 geen problemen gehad om twee externe monitors aan te sturen.
De indeling zag er toen zo uit:
Macbook scherm: 16:9 geeft presenterview
Eerste externe monitor: 16:9 geeft presenterview (mirror)
Tweede externe monitor: 16:9 geeft presentatie (niet mirror)
Maar tegenwoordig gaat powerpoint de orginele resoluties aanhouden en krijg ik deze instelling:
Macbook scherm: 16:10 geeft presenterview
Eerste externe monitor: 16:9 geeft presentatie (niet mirror)
Tweede externe monitor: 16:9 geeft achtergrond afbeelding (niet mirror)
En zodra ik een 16:10 monitor aansluit dan wilt hij wel de presenterview dupliceren.
Ik krijg dus nooit een 16:9 presenterview uit op de externe monitor, wat ik wel heel graag wil.
Diverse opties heb ik geprobeerd zoals andere usb-c verlopen, andere MacOS tot en met Tahoe.
Maar geen enkele optie geeft de oplossing. Op dit moment heeft het een nieuwe MacOS Monterey met een nieuw aangeschfte Office 2021.
Ik ben benieuwd of jullie een idee hebben.
Met vriendelijke groet,
Kevin