Beste Tweakers,
Ik vraag jullie alsjeblieft voor hulp bij het zoeken van een nieuwe monitor,
ik kom er na eindeloos veel onderzoek niet meer uit.
Ik zoek een
Nieuwe 1080p-monitor met een refresh rate van 144 Hz of hoger, formaat tussen 23,8" en 25".
Een equivalent van de VG248QE (een uitstekend TN-paneel).
Mijn huidige monitor heeft het begeven en ik zoek iets vergelijkbaars.
De VG248QG is de directe opvolger die ik graag had willen hebben, maar deze is helaas nergens meer verkrijgbaar in Europa.
Wat is het budget
Liefst onder de 350 euro, boven de 300 euro vind ik het niet waard.
Voorkeuren
De VG248QE was een bijzonder model: 24 inch, TN-paneel en voorzien van ULMB/ELMB.
Motion blur reduction is voor mij echt een must-have.
Een goed alternatief is de ZOWIE XL2411K, die ook aan al mijn eisen voldoet. Helaas is ook dit model ook nergens meer leverbaar.
Ik sta open voor IPS-panelen, maar mijn ervaring daarmee is tot nu toe negatief vanwege storende backlight bleed.
De omgeving waarin ik het wil gaan gebruiken
Ik ben grafisch ontwerper van beroep en gebruik mijn systeem zowel professioneel als voor gaming.
Mijn systeem: i7-13700KF, 32 GB RAM en een RTX 4070 Ti.
Na jarenlang de VG248QE te hebben gebruikt voor zowel design als gaming, ben ik erg gewend geraakt aan het TN-beeld en de snelle responstijd. Dat blijft dus mijn voorkeur, al begrijp ik dat dat tegenwoordig lastig te vinden is.
Hopelijk heeft iemand nog een adres of suggestie voor een passend alternatief.
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken en/of reageren!
Ik vraag jullie alsjeblieft voor hulp bij het zoeken van een nieuwe monitor,
ik kom er na eindeloos veel onderzoek niet meer uit.
Ik zoek een
Nieuwe 1080p-monitor met een refresh rate van 144 Hz of hoger, formaat tussen 23,8" en 25".
Een equivalent van de VG248QE (een uitstekend TN-paneel).
Mijn huidige monitor heeft het begeven en ik zoek iets vergelijkbaars.
De VG248QG is de directe opvolger die ik graag had willen hebben, maar deze is helaas nergens meer verkrijgbaar in Europa.
Wat is het budget
Liefst onder de 350 euro, boven de 300 euro vind ik het niet waard.
Voorkeuren
De VG248QE was een bijzonder model: 24 inch, TN-paneel en voorzien van ULMB/ELMB.
Motion blur reduction is voor mij echt een must-have.
Een goed alternatief is de ZOWIE XL2411K, die ook aan al mijn eisen voldoet. Helaas is ook dit model ook nergens meer leverbaar.
Ik sta open voor IPS-panelen, maar mijn ervaring daarmee is tot nu toe negatief vanwege storende backlight bleed.
De omgeving waarin ik het wil gaan gebruiken
Ik ben grafisch ontwerper van beroep en gebruik mijn systeem zowel professioneel als voor gaming.
Mijn systeem: i7-13700KF, 32 GB RAM en een RTX 4070 Ti.
Na jarenlang de VG248QE te hebben gebruikt voor zowel design als gaming, ben ik erg gewend geraakt aan het TN-beeld en de snelle responstijd. Dat blijft dus mijn voorkeur, al begrijp ik dat dat tegenwoordig lastig te vinden is.
Hopelijk heeft iemand nog een adres of suggestie voor een passend alternatief.
Iedereen alvast bedankt voor het meedenken en/of reageren!