Koelkast met coax tv aansluiting

Pagina: 1
Acties:
  • 1.674 views

Vraag

• Likmevestje
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik ben sinds kort in het bezit van een grote koelkast waar een tv scherm in zit. De aansluiting daarvan is echter een coax en mayo/ketchup/mosterd tulpjes. Hoe kan ik dit het beste aansluiten op een Google Home oid zodat ik dit scherm ook als digitale tv kan gebruiken?

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:24

nelizmastr

Goed wies kapot

Met een adapter waarschijnlijk. Als je bronapparaat alleen HDMI heeft heb je een HDMI naar tulp (RCA) adapter nodig, dat zijn vaak actieve adapters met 5v USB voeding. Ik heb hier ook een dergelijke adapter liggen maar dan HDMI naar SCART. Let goed op de richting van de adapter, want ze zijn NIET bidirectioneel. Je wilt van HDMI OUT naar RCA IN.

Let ook op het geslacht. In tegenstelling tot mensen anno 2025 bestaan er in de stekkerwereld maar twee.

[ Voor 13% gewijzigd door nelizmastr op 08-11-2025 21:31 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Via composiet kom je nooit verder dan een SD signaal (wat ansigh voor een koelkast genoeg zou zijn) maar anders is het de vraag wat die accepteert op z'n coax plug kwa standaarden.. Digitale encoders met hdmi input zijn ook redelijk betaalbaar tegenwoordig..

404 Signature not found

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
mayo/ketchup/mosterd tulpjes
Voor de duidelijkheid, de mayo en ketchuptulpjes zijn normaal audio links en rechts en de mosterdtulp compositief video. Vraag mij alleen af wat voor scherm dat is en denkelijk maar een heel lage resolutie heeft als er alleen een composiet video ingang op zit. Je kan je dus afvragen of dat wel zinvol is daar je Google Home op aan te sluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Roel1966 op 08-11-2025 21:58 ]

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:37
Likmevestje schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:07:
Ik ben sinds kort in het bezit van een grote koelkast waar een tv scherm in zit.
Hmm apart!!
Ik heb niks in mijn koelkast liggen wat tv zou willen of kunnen kijken 8)7

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:17

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben benieuwd welk merk het is? Koelkasten met TV's erin (of beter met schermen) zijn volgens mij vrij modern, en als het modern is, dan heeft het ongetwijfeld wel een HDMI-interface. Of kruip ik onder een hunebed vandaan? Ik vermoed van die leuke Amerikaanse markten?

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 09-11-2025 12:28 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Google home is iets anders. Je zou dan een chromecast of tv streamer kunnen gebruiken.
Verwacht inderdaad geen HD beeld. Je kan ook een dvd speler erop kunnen aansluiten, als je nog dvd's hebt tenminste.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Jim423 schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:22:
Google home is iets anders. Je zou dan een chromecast of tv streamer kunnen gebruiken.
Verwacht inderdaad geen HD beeld. Je kan ook een dvd speler erop kunnen aansluiten, als je nog dvd's hebt tenminste.
Lekker je natuurfilmcollectie naar je koelkast streamen :+

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Roel1966
  • Niet online
AW_Bos schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:26:
Ik ben benieuwd welk merk het is? Koelkasten met TV's erin (of beter met schermen) zijn volgens mij vrij modern, en als het modern is, dan heeft het ongetwijfeld wel een HDMI-interface. Of kruip ik onder een hunebed vandaan? Ik vermoed van die leuke Amerikaanse markten?
Zal denk ik wel hetzelfde zijn als bij professionele machines met scherm, daar zie je vaak ook nog ' ouderwetse ' lcdschermen. Zal denk ik wel te maken hebben met betrouwbaarheid of zoiets.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Likmevestje dit heeft niet zoveel met netwerken te maken, dus ik verhuis je topic even naar het juiste hoekje.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:57

mjl

Ugh

nelizmastr schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:30:
Met een adapter waarschijnlijk. Als je bronapparaat alleen HDMI heeft heb je een HDMI naar tulp (RCA) adapter nodig, dat zijn vaak actieve adapters met 5v USB voeding. Ik heb hier ook een dergelijke adapter liggen maar dan HDMI naar SCART. Let goed op de richting van de adapter, want ze zijn NIET bidirectioneel. Je wilt van HDMI OUT naar RCA IN.

Let ook op het geslacht. In tegenstelling tot mensen anno 2025 bestaan er in de stekkerwereld maar twee.
Roel1966 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 21:57:
[...]

Voor de duidelijkheid, de mayo en ketchuptulpjes zijn normaal audio links en rechts en de mosterdtulp compositief video. Vraag mij alleen af wat voor scherm dat is en denkelijk maar een heel lage resolutie heeft als er alleen een composiet video ingang op zit. Je kan je dus afvragen of dat wel zinvol is daar je Google Home op aan te sluiten.
Het antwoord is een combinatie van de bovenste, qua converter zoek je dus dit:

HDMI-compatible to RCA Converter AV/CVSB L/R Video Box HD 1920*1080 HDMI2AV Support NTSC PAL Output HDMI To AV
https://a.aliexpress.com/_EwfrKxQ

Plus de benodigde kabels en voeding.

Overigens is het wel een erg goedkope oplossing als er alleen RCA/Composiet op dit scherm zit. Heel scherp zal het beeld niet zijn met 576i ….. Geinig voor wat TV kijken maar een Home assistant dashboard zal slecht leesbaar blijven.
Likmevestje schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:07:
Ik ben sinds kort in het bezit van een grote koelkast waar een tv scherm in zit. De aansluiting daarvan is echter een coax en mayo/ketchup/mosterd tulpjes. Hoe kan ik dit het beste aansluiten op een Google Home oid zodat ik dit scherm ook als digitale tv kan gebruiken?
En we zijn nu wel nieuwsgierig naar het model koelkast en wat foto’s :)

[ Voor 34% gewijzigd door mjl op 11-11-2025 15:24 ]

-------

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:43

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Gaarne merk en typenummer van de koelkast vermelden! Hoe kunnen mensen goed advies geven als ze de specificaties van de koelkast niet kunnen opzoeken?

• Roel1966
  • Niet online
mjl schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 15:16:
Overigens is het wel een erg goedkope oplossing als er alleen RCA/Composiet op dit scherm zit. Heel scherp zal het beeld niet zijn met 576i ….. Geinig voor wat TV kijken maar een Home assistant dashboard zal slecht leesbaar blijven.
Blijft zelfs nog de vraag of b.v. een Google Home die resolutie ondersteund en misschien geeneens werkt.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:57

mjl

Ugh

Roel1966 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:19:
[...]

Blijft zelfs nog de vraag of b.v. een Google Home die resolutie ondersteund en misschien geeneens werkt.
De converter zet 1080p om naar PAL, aangezien ik niet echt een beste downscaler verwacht voor 3 euro zal het niet over houden.

-------

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Denk dat TS via zijn koelkast Tweakers bezocht, want hij heeft een reactievermogen van @Likmevestje :+

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:43

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ja, ik ga dit onderwerp maar op slot zetten, zonder aanvullende bijdragen van de themastarter spenderen mensen hier onnodig hun tijd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.