Koelkast met coax tv aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Likmevestje
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 17:23
Ik ben sinds kort in het bezit van een grote koelkast waar een tv scherm in zit. De aansluiting daarvan is echter een coax en mayo/ketchup/mosterd tulpjes. Hoe kan ik dit het beste aansluiten op een Google Home oid zodat ik dit scherm ook als digitale tv kan gebruiken?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Met een adapter waarschijnlijk. Als je bronapparaat alleen HDMI heeft heb je een HDMI naar tulp (RCA) adapter nodig, dat zijn vaak actieve adapters met 5v USB voeding. Ik heb hier ook een dergelijke adapter liggen maar dan HDMI naar SCART. Let goed op de richting van de adapter, want ze zijn NIET bidirectioneel. Je wilt van HDMI OUT naar RCA IN.

Let ook op het geslacht. In tegenstelling tot mensen anno 2025 bestaan er in de stekkerwereld maar twee.

[ Voor 13% gewijzigd door nelizmastr op 08-11-2025 21:31 ]

I reject your reality and substitute my own

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Via composiet kom je nooit verder dan een SD signaal (wat ansigh voor een koelkast genoeg zou zijn) maar anders is het de vraag wat die accepteert op z'n coax plug kwa standaarden.. Digitale encoders met hdmi input zijn ook redelijk betaalbaar tegenwoordig..

404 Signature not found

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
mayo/ketchup/mosterd tulpjes
Voor de duidelijkheid, de mayo en ketchuptulpjes zijn normaal audio links en rechts en de mosterdtulp compositief video. Vraag mij alleen af wat voor scherm dat is en denkelijk maar een heel lage resolutie heeft als er alleen een composiet video ingang op zit. Je kan je dus afvragen of dat wel zinvol is daar je Google Home op aan te sluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Roel1966 op 08-11-2025 21:58 ]

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:17
Likmevestje schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:07:
Ik ben sinds kort in het bezit van een grote koelkast waar een tv scherm in zit.
Hmm apart!!
Ik heb niks in mijn koelkast liggen wat tv zou willen of kunnen kijken 8)7

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:01

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik ben benieuwd welk merk het is? Koelkasten met TV's erin (of beter met schermen) zijn volgens mij vrij modern, en als het modern is, dan heeft het ongetwijfeld wel een HDMI-interface. Of kruip ik onder een hunebed vandaan? Ik vermoed van die leuke Amerikaanse markten?

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 09-11-2025 12:28 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:46
Google home is iets anders. Je zou dan een chromecast of tv streamer kunnen gebruiken.
Verwacht inderdaad geen HD beeld. Je kan ook een dvd speler erop kunnen aansluiten, als je nog dvd's hebt tenminste.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Jim423 schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:22:
Google home is iets anders. Je zou dan een chromecast of tv streamer kunnen gebruiken.
Verwacht inderdaad geen HD beeld. Je kan ook een dvd speler erop kunnen aansluiten, als je nog dvd's hebt tenminste.
Lekker je natuurfilmcollectie naar je koelkast streamen :+

I reject your reality and substitute my own

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
AW_Bos schreef op zondag 9 november 2025 @ 12:26:
Ik ben benieuwd welk merk het is? Koelkasten met TV's erin (of beter met schermen) zijn volgens mij vrij modern, en als het modern is, dan heeft het ongetwijfeld wel een HDMI-interface. Of kruip ik onder een hunebed vandaan? Ik vermoed van die leuke Amerikaanse markten?
Zal denk ik wel hetzelfde zijn als bij professionele machines met scherm, daar zie je vaak ook nog ' ouderwetse ' lcdschermen. Zal denk ik wel te maken hebben met betrouwbaarheid of zoiets.
Pagina: 1