Vraag

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:26
Ik heb de TK104 tracker die ik altijd met mijn oude Iphone 11 kon bereiken maar nu met mijn nieuwe Iphone 17 met iOS 26.1 niet meer maar met de oudere Iphone 11 van mijn vrouw werkt het nog steeds goed.
Kan iemand mij helpen het werkend te krijgen ?
Alvast bedankt

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:16
Heb je je oude iPhone 11 nog? Dan die ook naar iOS 26.1 upgraden en testen of het werkt of niet. Dan weet je of het aan iOS ligt, of ergens anders aan. Maar dat zou ik als eerste testen en uitsluiten.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat is een "TK104 tracker"? Hoe probeer je te verbinden (Bluetooth? WiFi? USB-C? via een app?)? Wat werkt er niet precies, welke foutmelding krijg je?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• gsm
@swhnld Nee de oude 11 heb ik ingeruild

@Daedalus Dat is en GPS tracker voor bv in een auto en in de tracker zit een simkaartje.
Ik stuur een code vanaf mijn Iphone 17 met iOS 26.1 met berichten naar de tracker en krijg dan een antwoord van de tracker met bv de locatie van de auto.
Ik ontvangt met de Iphone 17 niets maar ik weet dus niet of mijn bericht in de tracker is aangekomen of dat het antwoord niet is verstuurd naar mijn telefoon.
Doe ik het met de telefoon van mijn vrouw die nog een Iphone 11 heeft dan werkt het prima.
Om deze te upgraden naar iOS26.x wil ik niet want als het dan ook niet lukt dan kan ik de tracker helemaal niet meer bereiken

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je stuur het per sms dus? Dat heeft dan weinig met je iPhone zelf te maken lijkt mij.

🌞🍃

• swhnld
Kijk eens naar de iMessage instellingen of de telefoon wel of niet je berichten als echte SMS verstuurd, in plaats van als iMessage.
Onder Instellingen van je telefoon, ga naar Apps en dan naar Berichten. Hier staat een instelling "Stuur als tekstbericht".

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:07
Niet toevallig het spamfilter aanstaan? https://support.apple.com...e/iphone/iph203ab0be4/ios

• gsm
@swhnld Had ik al nagekeken en die stond aan en ik heb iMessage nu weer uitgezet maar geen respons van de tracker, maar ik zie nergens "stuur als tekstbericht" staan
Waar kan ik dat vinden ?

@Nielson screen onbekende afzenders staat uit en het nummer van de tracker staat niet in de geblokkeerde lijst

• gsm
We zijn weer 9 dagen verder, niemand die mij kan helpen ?

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:48
Welke kleur heeft het SMSje?

• gsm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7N-tETu1NNLHwOQgA7TMOtVhOoI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/ooHfNlUPqyqZp4OLIL7jIG7s.jpg?f=user_large

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:52
@gsm De kleur als je naar het bericht kijkt wat je stuurde.

Blauwe “bubbel” is imessage, groen is sms

• gsm
Oh haha sorrie verkeerd begrepen maar dat is zoals altijd is geweest groen
Op de eerste foto zie je het bericht van 14 juni 2025 dat nog werkte met mijn oude Iphone 11 en op de zelfde foto zie je het bericht van 4 oktober 2025 waar ik geen reactie meer op kreeg en dat was met de nieuwe Iphone 17 die ik in september heb gekocht.
Om te testen heb ik zojuist met de Iphone 11 van mijn vrouw een sms gestuurd en dat werkte goed, zie foto 2
En ineens kreeg ik op mijn telefoon, dus de Iphone 17, de melding van de tracker dat de batterij laag is, zie foto 3 dus stuurt die wel een bericht naar mijn telefoon maar reageert die niet op mijn SMS,

Net weer een low battery berichtje gehad op mijn Iphone 17 en toen gelijk weer een sms naar de tracker gestuurd maar geen reactie van de tracker

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n3rdhue4IpDcalUyce1q7Sb9hxQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WaoyUx1BsGLbJ4qI0BCZzKHb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7IEVMUaQvdwl4Vd-e6hca6wgF1w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F7EyQHZ8FGskErWJ5ILSgF2N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2IvMYbfFF6P0IXswM9qKwYHe7E=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cuxbVxZCkn1ZzzB0yPgx3Aap.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door gsm op 23-11-2025 13:52 ]

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:49
Kan het te maken hebben met de RCS mogelijkheid die nieuwere iOS versies hebben: https://support.apple.com/en-us/122195 ?

• gsm
RCS staat niet in de lijst

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:49
Dat kan, het is volgens mij in NL nog niet beschikbaar maar ik kan hier niet zien hoe de telefoons staan ingesteld.

• gsm
Klopt maar als je iets wil weten hoe ik het heb ingesteld staan dan mag je dat vragen en geef ik eerlijk antwoordt eventueel met print screen foto

• gsm
We zijn weer een week verder en jammer dat niemand mij kan helpen maar toch bedankt voor het meedenken

• swhnld
Ik zou naar de fabrikant van de TK104 gaan en daar een melding maken. Mogelijk ben je niet de enige, maar dit is wel een redelijk unieke setup hier op tweakers waar weinig tot geen ervaring mee is.

Je hebt de telefoon van je vrouw nog als noodoplossing, en zou een extra nood toestel kunnen scoren als je die tweedehands ziet voorbij komen ergens.
Pagina: 1