Bel op batterijen met gezichtsherkenning en cloud opslag

Pagina: 1
Acties:

• jee_r
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:15
Ik ben op zoek naar een bel die werkt op batterijen.
De bel moet werken met gezichtsherkenning (aanleren dat we geen melding krijgen van de eigen bewoners) en moet alles opslaan in de cloud.
Ik wil ook geen aparte hub gebruiken.
Iemand een idee en raad voor mij?
Aqara, Eufy, Xiaomi, Tapo...

Iemand ervaringen hiermee?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:39
Die zijn er niet zo uitbeet schap te pakken.

Gezichtsherkening vergt nogal wat reken kracht dat ga je niet in de bel zelf doen.
Hoe ga je dan om met de beelden?

Klinkt als een oplossing voor een klein complex? Daar komt dan ook AVG bij kijken. Je gaat namelijk persoons gegevens opslaan. (Gezichten). Ook moet je afvragen. Wat ga je met de gegevens doen? Wat nu als familie/vrienden op bezoek komen? Of iemand van lichte zeden bijvoorbeeld :+.

Op batterij, dit soort camera’s hebben een constante stream nodig. Dat is haast niet te doen met een ingebouwde batterij. Dan heb je toch wel een dikke batterij extern nodig om het een aantal dagen te laten draaien.

Al met al denk ik als je zo iets wil opzetten is dat je eerst goed in wet en regelgeving moet duiken dan eerst kijken naar de techniek.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:20
jee_r schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 18:51:
De bel moet werken met gezichtsherkenning (aanleren dat we geen melding krijgen van de eigen bewoners)
Hoe moeten we dat zien?
Als jij je sleutels bent vergeten en je belt aan, dan wil je dat de bel niet afgaat? :?

Spel en typfouten voorbehouden

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

FredvZ schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:51:
[...]

Hoe moeten we dat zien?
Als jij je sleutels bent vergeten en je belt aan, dan wil je dat de bel niet afgaat? :?
Wel afgaan als je aan belt, geen waarschuwing als je voorbij loopt denk ik

Be Stronger Than Your Excuses

• jee_r
Deur zelf openen is geen waarschuwing... Gezichtsherkenning!
Bellen is steeds waarschuwing en onbekenden in de buurt is ook waarschuwing.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@jee_r , als het gaat om een bel met batterij dan kan je eens naar een Ring deurbel kijken, die heb je zowel met kabel als met accu. Heb zelf dan een Ring deurbel met een los kastje aan de binnenkant waar de accu in zit, heel handig voor dan het verwisselen van de accu.

Deels heeft die ook iets van gezichtsherkenning want hij herkent in elk geval bekende personen maar ik vraag mij af of het wel handig is wat jij wilt. Je wilt dus dat zo gauw als de bel een gezicht herkent dat de bel dan gaat bellen. Dat betekent dat elke keer als iemand voor je deur staat of ervan in de buurt staat dat bij jou de bel gaat, lijkt mij niet handig.

Wat je wel trouwens ook bij de Ring deurbel in kan stellen is dat als er beweging voor je deur is dat je dan een melding krijgt, maar je kan volgens mij dan niet bepaalde gezichten filteren.

• jee_r
Neen... Zou eigenlijk als er iemand naar het huis stapt al moeten herkend worden. Zodat we dan geen melding ontvangen.
Alleen bij onbekenden...

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Is dit niet gewoon een kwestie van zoeken op het internet?
Lees een review (wellicht deels betaald door producenten) zoals een https://smartdeviceadviso...-with-facial-recognition/ waar verschillende "bellen" naast elkaar worden gezet.

Of na een zoekopdracht kom je ook https://www.aqara.com/eu/product/smart-video-doorbell-g4/ en/of https://www.aqara.com/eu/product/doorbell-camera-hub-g410/ tegen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1