Youtube stagneert op Mac alleen icm Safari

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Mac Mini M1
MacOS Sequioa 15.6.1
Youtube Premium

Als ik Youtube bezoek met Safari dan verschijnt ontelbaar keren per dag de melding "Maak verbinding met internet. Je bent offline. Controleer je verbinding." en moet ik verversen om weer verbinding te krijgen. Het probleem doet zich altijd aan het einde van een video voor, zodra ik een nieuwe video wil starten of een thread in de comments openen. Bedraad of draadloos maakt geen verschil. Het probleem doet zich alleen in Safari voor. In Firefox of Chrome geen enkel probleem.

Ik heb de history en cookies e.d. verwijderd, AdGuard extension uitgeschakeld, geherstart, maakt geen verschil, het probleem blijft zich voordoen.

Op andere devices (Android, iPad, iPhone) in het thuisnetwerk heb ik geen probleem. Het is dus enkel op de Mac icm Safari.

Het probleem is een maand of 2 geleden ontstaan, ik herinner me helaas niet wat er toen gebeurd is waardoor het probleem zich ineens ging voordoen.

Heeft iemand een tip wat ik nog kan proberen?

Alle reacties

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:06
Heb je alle extensies uitgeschakeld? Dus ook VPN etc?

• JiMiHeNdRiX
  • Nu online
Ik heb alleen de Bitwarden extensie nog aan staan, die schakel ik nu ook uit, kijken of dat uitmaakt.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:41

nelizmastr

Goed wies kapot

Misschien eens updaten? Je loopt ook nog macOS updates achter.

I reject your reality and substitute my own

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het kan ook nog zijn dat er een VPN of "Apple private relay" aanstaat in macOS.
Dus check je netwerkinstellingen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• JiMiHeNdRiX
  • Nu online
nelizmastr schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 08:31:
Misschien eens updaten? Je loopt ook nog macOS updates achter.
Die notificatie is hier nog niet verschenen, maar ik zie nu inderdaad dat er updates klaar staan. Die ga ik installeren, dan zien we verder. Dank voor de opmerkzaamheid.

• JiMiHeNdRiX
  • Nu online
Juup schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 08:45:
Het kan ook nog zijn dat er een VPN of "Apple private relay" aanstaat in macOS.
Dus check je netwerkinstellingen.
Dat zal "privédoorgifte" in de iCloud+ instellingen zijn, neem ik aan? Die staat uit. Dank.

• JiMiHeNdRiX
  • Nu online
Gister update naar Tahoe 26.1 gedraaid. Extensies nu ook fysiek verwijderd uit Safari. Maar helaas nog het steeds probleem.
Geschiedenis bleek nog steeds aanwezig te zijn in Safari, ik dacht dat ik die verwijderd had via Beheer websitegegevens onder tabje Privacy, maar dat was dus niet zo. Daarom zojuist alsnog de geschiedenis verwijderd en dat was nogal wat. Sindsdien heeft het probleem zich niet meer voorgedaan, nog even een dagje aankijken voordat ik het zeker weet, maar het ziet er veelbelovend uit.
Pagina: 1