bedankt, heb ff gebeld naar beide. computersupport apeldoorn kon niet de ram testen zeiden ze (apart, maar oke) en alfabyte kon nu niet maar later wel dus ik kijk later ff. deze week konden ze niet. verder nog omschrijving van het probleem;
Het moederbord geeft een constante oranje DRAM-LED en voert geen POST uit.
Dit gebeurt zowel met als zonder RAM geplaatst, wat aangeeft dat het bord geen geheugen detecteert.
Reeds getest / uitgesloten:
• RAM in correcte slots (A2/B2)
• RAM individueel getest in alle slots
• CMOS reset uitgevoerd
• BIOS geüpdatet via USB FlashBack (geslaagd — FlashBack LED knipperde volledig tot einde)
• CPU opnieuw geplaatst, socket gecontroleerd (geen verbogen pinnen)
• Koeler opnieuw gemonteerd, niet te strak
• Systeem start nog steeds niet → DRAM-LED blijft constant branden
Conclusie:
Het moederbord lijkt defect — specifiek een probleem met de geheugenkanalen of DRAM-detectielijn.
Verzoek tot vervanging of restitutie.
echt alles geprobeerd nu, het lampje zou ook niet moeten branden als ik bijv een kabel mis? en ik heb maar 1 kabeltje in de front panel connector, dat is prima?
ook gaan bij 80% van de keren dat ik de pc aanzet de fans wel spinnen, maar soms dan spinnen ze even snel maar dan stoppen ze er meteen mee (rgb niet, die blijft aan) dus het lijkt alsof ze stroom krijgen en dan meteen niet meer.
iemand toch nog suggesties? ik ga nu even verder zoeken naar hulp, dank jullie allemaal
trouwens zal ik alles van het mobo af halen en hem terug sturen, geld terug en nieuwe kopen?
[
Voor 3% gewijzigd door
tygoketelaars op 08-12-2025 20:00
. Reden: toevoeging ]