Audeze Maxwell (xbox) issue

Pagina: 1
Acties:

• Tgask
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-11 17:31
Beste tweakers,

De afgelopen 2 jaar en +/- 3 weken heb ik mijn Audeze Maxwell wireless headset (xbox versie ivm gebruik PC) met veel genoegen gebruikt. Enkele dagen geleden hield de rechter driver/oorschelp er plots mee op. Bij het aanzetten kreeg ik ook maar aan één kant de typische "Power on" te horen.

Ik heb de headset volledig opgeladen, via de software een fabriek-reset uigevoerd en kreeg op een gegeven moment de driver weer werkende... tot ik mijn hoofd draaide of rustig bewoog en welke vorm dan ook, wat meteen resuleerde in uitval. Her installatie van de drivers gedaan, via kabel (USB-C) aangesloten, uit/aan gezet, PC opnieuw opgestart en op ander apperaat geprobeerd (Bluetooth via telefoon). Ik krijg het niet meer voor elkaar om geluid uit de rechter driver/oorschelp te krijgen.
De headset werd met regelmaat gebuirkt voor enkele uurtjes in de avond en soms langer bij thuiswerk. De headset heeft geen valschade en hangt wanneer niet in gebruik aan een standaard die op een bureau staat.

Mijn hulpvraag: kan ik nog iets doen om te bepalen of het een softwarematig issue is of dat de driver op de een of andere reden is overleden... Wat eveneens lastig is aangezien zowel fabrikant als verkoper naar elkaar wijzen (USA vs. Denemark [Proshop]). Elk advies is welkom, zeker als het de nietwerkende rechter driver/oorschelp weer aan de praat helpt.

[Edit: typo en verduidelijking post]

[ Voor 4% gewijzigd door Tgask op 07-11-2025 13:33 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Titelfix: iedereen wil hier hulp, dus "Help met" voegt niets toe. Daarom verwijderd.

Oslik blyat! Oslik!

• Tgask
dion_b schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 13:34:
Titelfix: iedereen wil hier hulp, dus "Help met" voegt niets toe. Daarom verwijderd.
Merci, niet bij nagedacht. Excuus.

• Tgask
Update: De headset geeft na meerdere resets, firmware updates, installaties op andere apparaten nog steeds geen geluid op rechts. De klantenservice van Proshop wil, omdat de garantie van 2 jaar net is verstreken, niks voor mij doen en is niet bereid om mee te denken richting een oplossing. Het belangrijkste argument: een headset heeft een (gemiddelde) levensduur van 2 jaar (wat nergens op slaat). Mocht men interesse hebbe in het verloop dan kan ik deze post periodiek updaten, anders kan deze worden gesloten.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:56
Grootste kans is op een draadbreuk ergens in de headset. Het feit dat je weer uitval had wanneer je je hoofd draaide lijkt daar wel op, het kan dan ergens in de bedrading door de band/bevestiging oorschelpen zitten. Als je avontuurlijk bent ingesteld, even openmaken en gaan doormeten!

• Tgask
Avontuurlijk genoeg maar ik heb daar de apperatuur niet voor. Verder zou een draadbreuk bij normaal gebruik niet mogelijk moeten zijn. Dus als die er zit dan is er bijna sprake van een fabricage- of designfout lijkt mij.
Als ik met Proshop echt niet verder kom dan maak ik hem wel open om eens te kijken (heb dan niks meer te verliezen).

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-12 06:59

Plux

Team KVM

Wat bij mij werkte was de headset even te testen op een ander apparaat..

the brain is money, the body is honey

• Tgask
Merci, deze had ik al geprobeerd. Op mijn latops en twee telefoons kom ik op het zelfde probleem uit (helaas).
Pagina: 1