Highpoint ATA133 Controller vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:22
ik wou weten of deze nieuwe controller van Highpoint afhankelijk zou zijn van een chipset, ik heb een BX en ik zou graag willen dat deze kaart mijn ATA controller gaat vervangen maar toen riep een vriend van me dat dat mischien niet op mijn chipsetje zou draaien.

iemand hier een idee over?

dan wanneer gaat deze kaart in de winkel komen?

hoeveel moet ie gaan kosten?

tis een raid kaartje, maar ik wil geen raid, dan kan ik toch gewoon geen raid configgen en dit kaartje als normale controller gebruiken?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ja, het werkt best.

Heb zelf een Abit hotrod (ata66 van Highpoint) een tijd lang op een Asus P2B (BX) gebruikt. En nu draait dezelfde kaart op een P200MMX met een TX board.

Op VIA based boards gaf de kaart me erg veel problemen, m.a.w. hij deed het vaak niet eens.

Highpoint schijnt ook nog een hoop problemen in het algemeen met andere hardware te hebben, data corruption,
en veel conflicten met andere hardware.

Je kunt beter even gaan kijken naar een Promise controller, deze zijn een stuk beter.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©